سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

گروه محیط زیست: سرانجام پس از کشمکش فراوان بر سر ساخت جاده ابر و در پی درج گزارش‌های روزنامه همشهری مبنی بر درخواست برای دخالت دادستان کل کشور در جلوگیری از ساخت این جاده، دستور رسیدگی به این موضوع از سوی دادستان کل کشور، صادر شد.

یک مقام  دادستانی کل کشور طی تماسی با روزنامه تصریح کرد: براساس خبر مندرج در همشهری، که طی آن رئیس فراکسیون اصل 50 قانون اساسی خواستار پیگیری دادستانی کل کشور نسبت به موضوع جاده ابر شده‌بود، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی طی دستوری دادستان گرگان را مکلف به پیگیری سریع موضوع احداث این جاده و ارزیابی تبعات زیست محیطی ناشی از احداث آن کرد.

از سوی دیگر دلاور نجفی، معاون طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، دیروز با اشاره به اینکه احداث جاده ابر همچنان متوقف است، به ایسنا گفت: براساس آخرین جلسه جاده ابر مقرر شده است هر گزینه‌ای که قرار است کار شود، مورد ارزیابی زیست‌محیطی قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به هیچ وجه موافق احداث جاده ابر از داخل منطقه جنگلی نیست و وزارت راه هم اصرار به احداث جاده دارد، مجددا موضوع احداث جاده ابر در دستور کار دولت قرار گرفته است.

احداث جاده علی‌آباد به شاهرود که براساس مصوبه استانی هیات دولت قرار است احداث شود، از سال 1364 مطرح بوده که این طرح از سوی کارشناسان محیط زیست و منابع طبیعی به‌علت عبور جاده از اکوسیستم‌های بکر جنگلی و گونه‌های منحصر به فرد، زیستگاه‌های حیات وحش و خسارات به چشمه‌ها و رودخانه‌های حوزه آبخیز زرین گل و شیرین آباد و مطالعه نکردن اصولی و تخریب زیاد در عرصه‌های جنگلی و محیط زیست مورد مخالفت قرار گرفت.

کد خبر 44790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز