جمعه ۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران 86 ‌را سال موفقیت شهرداری دانست و گفت: صددرصد برنامه‌های سال جاری محقق شده است.

 محمد‌باقر قالیباف در گفت‌وگو با فارس در ارزیابی عملکرد سال 86 شهرداری تهران گفت: در حوزه عمرانی همه برنامه‌ها در مناطق تا دی ماه به طور 100 درصد انجام شده است و همه کارها طبق برنامه پیشرفت کرده است.

وی با بیان این که متمم بودجه نیز تحقق پیدا ‌کرده است، ادامه داد: در مجموع سال جاری، سال موفقی برای شهرداری در اجرای برنامه‌ها و تحقق کلیه اهدافش محسوب می‌شود.

شهردار تهران با بیان این که کلیه پرو‍ژه‌های پیش‌بینی شده برای سال جاری به جز تأخیری که در رابطه با برج میلاد داشتیم انجام شده است، تصریح کرد: در رسانه‌ها این طور مطرح شد که در رابطه با برج میلاد از مهر تأخیر داشتیم در صورتی که تأخیر آن را از الآن باید محسوب کرد. قرار بود این پروژه دهه فجر افتتاح شود اما عدم امکان وارد کردن وسایل برج به واسطه تحریم و سرمای شدید زمستان (در برج میلاد سرمای منهای 37 درجه را هم ثبت کردیم) موجب شد که طی روزهای گذشته تنها سالن همایش برج افتتاح شود البته اول سال آینده خود برج افتتاح می‌شود.

وی با تأکید بر این که برنامه‌ها در حوزه فرهنگی ـ اجتماعی نیز طبق روال انجام شده است، خاطرنشان کرد: به نسبت سال 85 همه برنامه‌ها را در سال 86 با وجود افزایش حجم کارها، صد درصد اجرا کردیم.

به گفته قالیباف فعالیت عمرانی شهرداری مرکز در سال 86، 2 برابر سال 85 به ارزش 450 میلیارد تومان بوده است که این میزان با در نظر گرفتن کل پروژه‌های عمرانی شهرداری 3 برابر می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا فعالیت شهرداری در زمینه مدیریت بحران بر خلاف دوره احمدی‌ن‍ژاد کند و نامحسوس است، تصریح کرد: شاید اطلاع‌رسانی درباره اقداماتی که در این رابطه انجام شده، ضعیف بوده است.

روزی که وارد شهرداری شدم عملیات عمرانی 120 سوله در کل تهران تنها 4 درصد انجام شده بود اما طی 2 سال گذشته، صد درصد این سوله‌ها ساخته شده است و این کار در حوزه مدیریت بحران در تاریخ شهرداری بی‌سابقه بوده است. در حال حاضر کلیه ستادهای بحران در این سوله‌های 2 منظوره مستقر هستند.

شهردار تهران ادامه داد: در بخش مربوط به مقاوم سازی آمارها نشان می‌دهد که کار در این بخش چند برابر دوره‌های گذشته انجام شده است. در گذشته موضوع بافت فرسوده چندان مطرح نبوده است اما کار بافت فرسوده طی 18 ـ 17 ماه گذشته بسیار فعال شده است.تشکیل ستاد بحران حدود 11 ـ 10 ماه قبل از طریق وزارت کشور به ما ابلاغ شده است و شهرداری مسئول کار شده است. می‌توانم در بخش بحران گزارش دقیقی درباره وضعیت کارهای انجام شده ارائه ‌دهم.

وی در پاسخ به این که اگر تهران زلزله بیاید چند درصد آمادگی مقابله با آن را دارید، گفت: این که بگوییم صد درصد نسبت به همه نیازهای شهر تهران آمادگی داریم، حرف درستی نیست. هماهنگی با سازمان نظام مهندسی برای مقاوم سازی ساختمان‌ها، راه‌اندازی ستادهای بحران همه مناطق، اتمام کار ساخت سوله‌های بحران 2 منظوره، هماهنگی با استان‌های معین در کنار مانورهایی که در طول سال انجام می‌شود و آموزش‌هایی که در این رابطه ارائه می‌شود اقداماتی است که با اتکا به آن‌ها می‌توان گفت که آمادگی شهرداری تهران از زمان زلزله بم تا الآن ده‌ها برابر شده است.

کد خبر 44951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز