همشهری آنلاین: بر اساس آخرین آمار فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار، رشد ارزش جاری بورس تهران در سال 2007 میلادی فراتر از بورس‌های معتبر جهان است.

اطلاع رسانی بورس تهران طی گزارشی اعلام کرد: ارزش جاری بورس اوراق بهادار تهران در طول یک سال گذشته ( ژانویه 2007 تا ژانویه 2008 میلادی) با 29.3 درصد افزایش به 48.7میلیارد دلار رسید و در مکان چهاردهم برترین بورس‌های جهان قرار گرفت.

در این فهرست، بورس‌های معتبری همچون هنگ‌کنگ، مالزی، کره جنوبی، آتن، قبرس، یورونکست، توکیو، سوییس، نزدک آمریکا و لندن پایینتر از ایران قرار دارند.بر اساس این گزارش، بورس‌های شانگهای، لوکزامبورگ، سائو پائولو، کلمبیا و قاهره به ترتیب در رده‌های اول تا پنجم ایستاده‌اند.

حجم معاملات بورس اوراق بهادار تهران با رشدی معادل 34.2 درصد، در طول یک سال گذشته در مکان سی و دوم قرار دارد.به لحاظ حجم معاملات بورس‌های قاهره، هند، سائوپائولو، اندونزی و برمودا در رده‌های اول تا پنجم جای دارند.

همچنین شاخص بورس اوراق بهادار تهران در سال گذشته میلادی3.2درصد افزایش یافت و در رتبه بیست و یکم ایستاد که از این لحاظ بورس‌های شانگهای، موریس، قاهره ، اندونزی و لوبلیانا در رده‌های اول تا پنجم فهرست برترین شاخص‌ها در سال 2007 میلادی قرار دارند.

کد خبر 45184

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز