پنجشنبه ۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۴
۰ نفر

علی‌کهن‌نسب: ورزش بانوان آرام‌آرام در ایران جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند و بانوان ایرانی می‌کوشند تا با افزایش مهارت‌ها و قابلیت‌های خود، در عرصه‌های بین‌المللی نیز حضور چشمگیرتری داشته باشند

اکنون در اکثر رشته‌های ورزشی زنان ایرانی به رقیبانی قابل احترام و مقتدر برای کشورهای دیگر تبدیل می‌شوند. در سال 86، زنان ایرانی در رشته‌های مختلف ورزشی، مدال‌های فراوانی کسب کردند. در هفدهمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا لیلا ابراهیمی دونده استقامت ایران در دوی 300متر بامانع، برای اولین‌بار دوومیدانی بانوان را صاحب مدال کرد و به مدال برنز ارزشمند این رقابت‌ها دست یافت. در مسابقه‌های تکواندو سارا خوش‌جمال فکری توانست به عنوان اولین زن ایرانی، به‌طور رسمی جواز حضور در رقابت‌های المپیک 2008 پکن را کسب کند. تیم ووشو بانوان نیز در مسابقه‌های آسیایی موفق شد 6 مدال در رشته سانشو و تالو به دست آورد تا ثابت شود که بانوان ایرانی در بخش ورزش‌های رزمی پیشرفت چشمگیری داشته‌اند.

سال 86 را همچنین می‌توان سال تولد رشته‌هایی چون اسکیت، فوتبال و والیبال در بین بانوان ایرانی دانست. تیم اسکیت زنان ایران برای اولین بار در رقابت‌های جهانی کلمبیا حاضر شد و تیم فوتبال زنان با حضور در رقابت‌های آسیایی به‌طور رسمی حضور خود را در رقابت‌های بین‌المللی را اعلام کرد.
بانوان دوچرخه‌سوار با حضور در رقابت‌های دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا، اولین حضور خود را تجربه کردند و بانوان والیبالیست نیز پس از 27 سال این فرصت را یافتند تا در چهاردهمین دوره رقابت‌های آسیایی برابر حریفان آسیایی قرار بگیرند.
البته در بسیاری از رشته‌های دیگر نظیر شطرنج، فوتسال، تیراندازی، قایقرانی و... نیز شاهد حضور زنان ورزشکار در رقابت‌های بین‌المللی بودیم. خوشبختانه ورزش بانوان با حضور در رقابت‌های مختلف انگیزه خوبی در میان زنان ایجاد کرده است و حضور در رقابت‌های بین‌المللی باعث شده تا بسیاری از کارشناسان سال 87 را سال آغاز جهش و تولد ورزش بانوان در عرصه بین‌المللی بدانند.

کد خبر 46818

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز