محله جوادیه فقط یک سالن ورزشی دارد و شهروندان ساکن در این محله برای انجام فعالیت‌های ورزشی به محله‌های دیگر می‌روند تا از امکانات رفاهی و ورزشی مناسب برخوردار شوند.

جوادیه

همشهری آنلاین‌ـ رضا نیکنام: جوادیه از محله‌های قدیمی شهر تهران است و بیش از ۷۰سال قدمت دارد. در طول این سال‌ها جوادیه چهره‌های مطرح بسیاری را به خود دیده است. «فریبرز عسگری» تکواندوکار، «ابوطالب ابوطالبی»، «صدرالدین کاظمی»، «اکبر یداللهی»، «احمد شجری» و «محمود کدخدایی»، «قدیر یعقوبی» کشتی گیر و «نادر فریادشیران»، «حسن خانمحمدی»، «پیروز قربانی» و «فرهاد کاظمی»، «سید مهدی حیدری»، فوتبالیست، «سجاد محمدپور» بوکسور و «رضا آسترکی» مربی تیم ملی وزنه برداری معلولان از جمله این افراد هستند، اما محله جوادیه با این پیشینه درخشان ورزشی همچنان با کمبود امکانات ورزشی دست و پنجه نرم می‌کند و با وجود جمعیت ۵۰هزار نفری تنها یک سالن ورزشی کوچک دارد.

با این وجود شورایاران محله جوادیه دست روی دست نگذاشته‌اند و برای افزایش سرانه ورزشی محله و رضایت خاطر هم‌محله‌ای‌ها تلاش می‌کنند. «اکبر مقدم» دبیر شورایاری محله جوادیه در این زمینه خبرهای خوبی دارد. گویی با پیگیری شورایاری محله جوادیه و مشارکت افراد نیکوکار قرار است فضای تنها ورزشگاه این محله توسعه‌یافته و با انجام کارهای عمرانی به مجموعه ورزشی چند منظوره تبدیل شود.

دوری راه و هزینه‌هایی که طی این سال‌ها به دلیل استفاده از امکانات ورزشی دیگر محله‌ها به اهالی جوادیه تحمیل می‌شد، شورایاران را بر آن داشت تا پیگیری رفع مشکل کمبود باشگاه ورزشی در محله جوادیه را در برنامه‌های خود قرار دهد. نکته امید بخش اینکه با تلاش و پیگیری شورایاران و معتمدان محله جوادیه، پس از گذشت ۵سال این خواسته تا حدودی به نتیجه رسیده است.

مقدم در این‌باره می‌گوید: «باید گفت که شهرداری منطقه۱۶ در این زمینه همراهی خوبی داشته است. اکنون تملک و آزادسازی املاک جنب ورزشگاه شهدای گمنام جوادیه انجام شده و طبق آن فضای این ورزشگاه به بیش از ۳۶۰‌مترمربع خواهد رسید و با راه‌اندازی کلاس‌های متنوع ورزشی از جمله بوکس، بدنسازی، تکواندو و... در این مجموعه بسیاری از نیازهای شهروندان برآورده خواهد شد.»

به گفته دبیر شورایاری محله جوادیه این مجموعه ورزشی چندمنظوره درکنار سرای محله ساخته می‌شود و از امکانات و تجهیزات یک ورزشگاه استاندارد برخوردارخواهد بود. دبیر شورایاری محله جوادیه می‌گوید: «به گفته مشاوران ساخت یک مجموعه چندمنظوره بزرگ در این محدوده بودجه‌ای معادل ۵۰میلیارد تومان نیاز داشت که تأمین آن برای مسئولان مقدور نبود.

از سوی دیگر ساخت چنین پروژه‌ای در دل بافت محله برای سرمایه‌گذاران هیچ جاذبه‌ای نداشت تا وارد میدان شوند. به همین دلیل راه دیگری را انتخاب کردیم و آن توسعه فضای تنها ورزشگاه محله جوادیه بود که هزینه‌ها را به حداقل برساند. » به گفته مقدم تاکنون حدود ۲ و نیم میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

کد خبر 474331
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha