مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۳
۰ نفر

گروه شهری: عملیات احداث بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین شریان ارتباطی شمالی- جنوبی پایتخت در سه ماه اول سال جاری آغاز خواهد شد.

با پایان مطالعات مرحله یک بزرگراه امام علی از مسیل باختر تا شهر‌ری،  مطالعه فاز 2 این بزرگراه آغاز و در ماه‌های آینده به پایان خواهد رسید.مسعود نصر آزادانی، مدیر عامل سازمان فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: با پایان مطالعات مرحله یک، ادامه اجرای بزرگراه امام علی از مسیل باختر تا شهر ری در ماه‌های آینده آغاز خواهد شد.

وی طول این بزرگراه را 22 کیلومتر اعلام کرد و افزود: مشکلات بزرگراه امام علی به مانند امتیازاتش منحصر به فرد است. این بزرگراه پس از اجرا،  بزرگ‌ترین شریان ارتباطی شمالی- جنوبی تهران خواهد بود و از تمامی تقاطع‌های عرضی مسیر عبور خواهد کرد و پس از عبور از دولت آباد و شهر ری به بزرگراه آزادگان متصل خواهد شد.

نصر آزادانی به بافت فرسوده به‌عنوان یکی از موانع بزرگ اجرای این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین موانع ساخت این بزرگراه معارضان ملکی است. در این طرح تمامی معارضان،  مالکان ساختمان‌های مسیر هستند. باید تمامی املاک از مردم خریداری شود اما شهرداری منابع مالی محدودی دارد که اجرای این طرح را زمانبر می‌کند. پیش  از این، کمتر طرح‌ عمرانی شهرداری در بافت مسکونی به اجرا می‌آمد  و عمده طرح‌های عمرانی در مناطق خالی از سکنه  یا کم سکنه اجرا می‌شده است. اما بزرگراه امام علی یکی از طرح‌های عمرانی است که در بافت مسکونی متراکم و فرسوده شهر در حال اجراست که این امر پیچیدگی اجرای این طرح را بیشتر می‌کند.

مدیر عامل سازمان فنی مهندسی شهرداری تهران در ادامه گفت: برای انجام بهتر این طرح،  بزرگراه امام علی از مسیل باختر تا شهر ری به 8قطعه تقسیم شده‌است. ساخت این بزرگراه نیز مرحله به مرحله انجام شده و هر قطعه‌ به صورت جداگانه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از برگزاری مناقصه تا اواخر خرداد خبر داد و گفت: با پایان مطالعات مرحله یک،  مناقصه برای اجرای قطعه‌های مختلف شروع می‌شود.از آنجا که بزرگراه امام علی از بافت فرسوده‌ مناطق مختلف می‌گذرد،  نمی‌توان زمان مشخصی برای پایان ساخت این بزرگراه اعلام کرد چرا که رفع معارضان ملکی و خرید واحد‌های مسکونی،  کاری زمانبر است.

کد خبر 48309

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز