مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: استاندار تهران، فرمانداران را موظف کرد 30 بوستان را در سطح استان تهران به استراحت و تفریح بانوان اختصاص دهند.

استاندار تهران در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران در سال 87 که با حضور فرمانداران، معاونان استانداری و مدیران کل و روسای سازمانها و ادارات استان تهران در محل استانداری برگزار شد، فرمانداران را موظف کرد 30 بوستان را در سطح استان تهران به استراحت و تفریح بانوان اختصاص دهند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کامران دانشجو همچنین از تمام دستگاه‌های استان خواست تا 10 اردیبهشت،‌ یک یا دو موضوع را که منجر به تسهیل خدمتگزاری به مردم خواهد شد به معاونت برنامه‌ریزی استانداری اعلام کنند. 

وی با اشاره به اینکه امسال، سال تدوین برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور است از دستگاه‌ها خواست برنامه های خود را با رعایت سیاستهای کلان اقتصادی دولت از جمله افزایش اشتغال و کاهش تورم تدوین کنند.

دانشجو همچنین تقویت بخش تولید و تنظم بازار کالا و خدمات، سرمایه گذاری در بخش صنعت، نوسازی صنایع موجود، توجه به صنایع برتر و پاک، توسعه شهرکهای صنعتی و استقرارصنایع در آنها، افزایش بهره‌وری از طریق آموزش نیروی انسانی و تسهیل در دسترسی به اطلاعات توسعه زیرساختهای تولید، احداث مجتمع های کشاورزی و گسترش کشت متراکم، پایش مستمر عرضه و تقاضا، تعامل بیشتر با اصناف و اتحادیه ها، حمایت از تولیدکنندگان و رفع مشکلات اجرایی را از جمله سیاستهایی ذکر کرد که باید در تدوین برنامه پنجم توسعه، مورد توجه قرار گیرد.

استاندار تهران همچنین از برگزاری کنگره زنان ایثارگر و جشنواره زنان سرزمین من درسال 87 خبر داد و تصریح کرد: یکی از سیاستهای کلان که دولت پیگیر آن است اشتغال بانوان در محیطهای مناسب است و لازم است که این مساله مورد توجه تمام دستگاههای اجرایی قرار گیرد.

در این جلسه همچنین وحید کیارش معاون برنامه ریزی و توسعه استانداری تهران در سخنانی با اشاره به وجود 1810 طرح اقتصادی در سطح استان تاکید کرد: حدود 45 درصد اعتبارات استانی، به اتمام این طرحها اختصاص یافته است.

وی کاهش تصدیگری دولت و صرفه جویی همه جانبه در هزینه‌ها را سرلوحه توزیع اعتبارات هزینه ای استان اعلام کرد و افزود:‌ با توجه به سیاستهای انقباضی دولت و توجه به مناطق محروم، اعتبارات هزینه ای استان تهران در مقایسه با سال گذشته تنها 5 درصد افزایش یافته است.

در این جلسه همچنین تاکید شد توافقنامه های اجرایی بین دستگاهها، باید برای دریافت بودجه مورد نیاز، حداکثر تا 20 اردیبهشت مبادله شود.

کد خبر 48595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز