مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: غربالگری اینترنتی اضطراب ناشی از این بیماری در استان اجرا می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت مورد نظر در این غربالگری شرکت کنند.

استرس کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعید فریور، مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای شرکت در این غربالگری شهروندان می‌توانند به نشانی اینترنتی corona.behzisti.ir مراجعه کنند.

وی یکی از آثار شیوع بیماری کرونا را تبعات اجتماعی و روانشناختی عنوان کرد و ادامه داد: این تبعات می‌تواند در صورت مداخله‌نکردن به‌هنگام منجر به سایر مشکلات روانشناختی به صورت مزمن شده یا عوامل زمینه ای مشکلات سازشی در فرد یا خانواده را تشدید کند.

فریور بیان کرد: افراد با مراجعه به سامانه خودارزیابی روانشناختی و مشارکت در خودارزیابی خود و خانواده ضمن دریافت توصیه‌های علمی متناسب با شرایط روانشناختی فردی، در صورت نیاز به سطوح تخصصی خدمات روانشناختی و مشاوره ارجاع می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: شرکت در این غربالگری، کمک شایانی در بازسازی و ارتقای وضعیت روحی و روانی افراد و خانواده‌های در معرض آسیب و مبتلا به کرونا خواهد کرد.

فریور اظهار کرد: اداره کل بهزیستی استان از روزهای ابتدای شیوع بیماری کرونا با تقویت و ارتقای خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ با حضور ۹ کارشناس در سه نوبت کاری از ساعت ۸ تا ۲۴ به بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر مشاوره تلفنی رایگان ارائه کرده که قدمی مهم در راستای کاهش اضطراب ناشی از این بیماری بوده است.

بسیاری از مردم با اضطراب ناشی از شیوع بیماری کرونا به ویژه در روزهای نخست به مراکز درمانی مراجعه کرده و حتی برخی از آنان، در همان مراکز به کرونا مبتلا شده بودند.

کد خبر 499103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha