همشهری آنلاین: مهدی شادی قایقران تیم ملی کشورمان برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران جواز حضور در رقابت‌های المپیک پکن را کسب کرد.

به گزارش ایسنا در دومین روز از مسابقات قایقرانی رویینگ انتخابی المپیک پکن در شهر چوچیان چوا در بندر شانگ‌های چین، محسن شادی در رشته‌ی رویینگ یک نفره سنگین وزن مردان در مرحله‌ی نیمه نهایی با قرارگرفتن در صدر ضمن صعود به مرحله‌ی فینال اولین پاروزن ایران لقب گرفت که توانسته سهمیه‌ی ورودی المپیک را کسب کند.

شادی فردا (یکشنبه 8 اردیبهشت) برای کسب مقام‌های اول تا سوم به مصاف دیگر حریفان می‌رود. در این رشته شش قایق اول سهمیه‌ی ورودی المپیک را کسب می‌کنند.

این برای نخستین بار است که قایقرانی از ایران توانسته سهمیه‌ی ورودی المپیک را کسب کند. در ادوار گذشته قایقرانان ایران بوسیله‌ی وایلد کارت در مسابقات المپیک شرکت می‌کردند.

هم‌چنین در یک نفره‌ی سنگین وزن بانوان نیز هما حسینی راهی مرحله‌ی فینال A شد و فردا برای کسب سهمیه‌ی ورودی المپیک به مصاف پاروزنانی از کشورهای قزاقستان، کره‌جنوبی، میانمار و هنگ‌کنگ می‌رود.

در دو نفره‌ی بانوان نیز مینا امینی و بهناز مرادخانی نیز به مرحله‌ی فینال A صعود کردند و فردا برای کسب سهمیه‌ی المپیک با قایقرانانی از کشورهای کره‌جنوبی، ازبکستان، ویتنام، کره‌شمالی و تایلند پیکار خواهند کرد.

در دو نفره‌ی سبک وزن مردان طاهر کبوتری و محمود طالونه از راهیابی به مرحله‌ی بعد باز ماندند و فردا برای کسب مقام ششم تا دوازدهم به مصاف دیگر حریفان می‌روند.

در مسابقات رویینگ انتخابی المپیک در چین، قایقرانانی از 25 کشور برای کسب 17 سهمیه‌ی ورودی تلاش می‌کنند.

کد خبر 49933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز