سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

مهری رنجبر: پاروزنان ملی‌پوش آب‌های آرام ایران، برای شرکت در مسابقه‌های کاپ 2 جهانی فردا به آلمان می‌روند.

دختران و پسران قایقران ایران از 8 ماه پیش، درست بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا دوباره به اردو برگشتند تا تمرین کنند؛ این بار برای مسابقه‌های انتخابی المپیک، غافل از اینکه فدراسیون جهانی به بهانه عدم پرداخت حق عضویت، ایران را از شرکت در مسابقه‌ها محروم خواهد کرد. با لغو شرکت پاروزنان در این رقابت‌ها خود به‌ خود حق حضور در مسابقه‌های انتخابی المپیک در منطقه آسیا نیز از ایرانی‌ها گرفته شد تا آنها در حسرت مسابقه انتخابی و سهمیه المپیک بمانند که البته مسئولان از آن به نام بدشانسی بزرگی برای پاروزنان آب‌های آرام یاد می‌کنند.

 ایرج اقلیمی، مدیر تیم‌های ملی آب‌های آرام در این‌باره می‌گوید: اگر آن اتفاق در مسابقه‌های انتخابی المپیک در آلمان نمی‌افتاد تیم  حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک در منطقه آسیا را هم از دست نمی‌داد و مهمتر از همه بچه‌ها شانس بزرگ سهمیه را از دست نمی‌دادند.

با این حال تمرینات قایقرانان تعطیل نشد. آنها بعد از مسابقه‌های انتخابی المپیک، برای کاپ‌های جهانی پارو می‌زنند.کاپ آلمان و لهستان. هر چند هدف اصلی، تمرین برای این مسابقه نیست. مدیر تیم‌های ملی آب‌های آرام می‌گوید: بعد از مسابقه‌های قهرمانی آسیا در کره که شهریور ماه سال قبل برگزار شد قرار بود تیم برای انتخابی المپیک کوماتسو تمرین کند. بعد هم کاپ‌های جهانی. اما هدف اصلی ما آمادگی پاروزنان برای رقابت‌های قهرمانی 2009 آسیاست که شهریورماه سال آینده به میزبانی ایران برگزار می‌شود؛ بعد از آن هم بازی‌های آسیایی کوانگ جو.

ملی‌پوشان ایران صبح فردا به آلمان پرواز می‌کنند تا بعد از یک روز تمرین، جمعه در شهر دویسبورگ قایق‌ها را برای رقابت با بقیه پاروزنان دنیا به آب اندازند. آنها بعد از دو روز مسابقه چمدان‌هایشان را می‌بندند و به لهستان می‌روند تا یک بار دیگر کنار رقبای جهانی خود پارو بزنند؛ این بار در شهر پرنان.

 اما طبق برنامه قایقرانان ایرانی 7 روز قبل از شروع مسابقه‌های کاپ 3 در آب‌های لهستان اردو می‌زنند تا تمرین کنند. اقلیمی معتقد است سطح این دو مسابقه خیلی بالا است؛«به خاطر اینکه کشورهایی که سهمیه المپیک گرفته‌اند،می‌خواهند قایقرانان خود را محک بزنند، پس به طور حتم مسابقه‌ها سطح بالایی دارد.»اما پاروزنان ایران با قایق‌های اجاره‌ای شرکت پلاست‌تکس مسابقه می‌دهند؛«با شرکت پلاست‌تکس که اسپانسر تیم‌های ملی ایران محسوب می‌شود، هماهنگ شده تا قایق‌های مورد نظر را در دویسبورگ و پرنان به تیم تحویل دهد و بچه‌ها با آنها مسابقه دهند. البته نوع این قایق‌ها، همان قایق‌هایی است که در تهران با آن تمرین کرده‌اند.

 بنابراین نو بودن آنها مشکلی برای ملی‌پوشان به‌وجود نمی‌آورد.»«کادر فنی از پاروزنان جوان انتظار مدال در این مسابقه‌ها را ندارد و به دنبال نتیجه در این رقابت‌ها نیستیم چرا که مسابقه‌های جهانی است و سطح آن خیلی بالا است.

پاروزنان ما هم جوانند و کاپ‌ جهانی را برای اولین بار تجربه می‌کنند. ما امیدواریم آنها دور مقدماتی نیمه‌نهایی را پشت سر بگذارند و به فینال A بیایند.»سیما عروجی، آرزو معتمدی، راحله محمدمیرزایی در تیم دختران پارو می‌زنند و یولداشف سرمربی و رعنا بهلولی کمک مربی کنار این تیم هستند.

شاهو ناصری، احمدرضا طالبیان، امین بوداغی، اروند درویش، پدرام دادک، آرمین بخشی‌زاده، علیرضا علی‌محمدی و رضا رئیسی ترکیب تیم مردان را تشکیل می‌دهند. لوتارشفر سرمربی و ایرج اقلیمی نیز کنار او ملی‌پوشان را کوچ می‌کند.مسافران آلمان و لهستان در رشته کایاک تک‌نفره و دو‌نفره 500 و 1000متر پارو می‌زنند.

کد خبر 54532

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز