سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

بازی مرگ و زندگی است. بیرون رفتن از گردونه لیگ قهرمانان اروپا، یعنی مرگ. پا گذاشتن در فینال هم یعنی زندگی.

هیچ‌یک از دو تیم هم سرنوشت‌شان را در بیرون این گردونه جست‌و‌جو نمی‌کنند. میل به فینال رسیدن کاملا طبیعی است برای تیم‌هایی که حال و روز خوشی در لیگ‌های خود ندارند؛ مخصوصا برای بارسلونا که امیدش از جام لالیگا به ناامیدی تبدیل شده؛ 14 امتیاز عقب‌افتاده از صدرنشین، در 4 بازی باقی مانده. جامی‌که از الان باید حکم آن را برای رئال‌مادرید نوشت.

اما در مقابل این تیم، منچستر هم با سایه‌ای به اسم چلسی روبه‌روست. تیمی ‌که حالا کابوس قهرمانی می‌بیند. هم‌امتیازی با سرخ‌‌پوشان اولدترافورد، اردوگاه آبراموویچ را به دو هفته باقی مانده در لیگ برتر وابسته کرده. اما در مقابل، فرگوسن دوست ندارد که سریال صدرنشینی با ملودرام قهرمانی چلسی برای او و تیمش تمام شود.

روز باخت بود. شنبه را نمی‌توان روز خوبی برای دو تیم بارسا و منچستر دانست. باخت به دیپورتیوو و چلسی مقدمه‌ای بوده برای بازی امشب. بازی‌ای که برای رایکارد تفاوت ویژه‌ای دارد؛ چراکه مورینیو پشت در باشگاه ایستاده تا با بیرون انداختن او، جا پای او بگذارد.
جریانی که از صحبت‌های مورینیو هم می‌توان آن را فهمید: «بارسلونا باشگاه فوق‌العاده‌ای است که من از بودن در آن لذت برده‌ام. نمی‌دانم شاید در آینده مربی این تیم شوم یا در مقابل آنها بازی کنم. آنچه از آن مطمئنم این است که دوست دارم به این تیم برگردم.»

بعد از سال 1999، فرگوسن بدجور به‌دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان می‌گردد؛ اتفاقی که دیگر برای او تکرار نشد تا امسال، به بالا بردن این جام دل ببندد. جامی‌که اگر با چاشنی لیگ برتر همراه باشد، دوگانه فوق‌العاده‌ای را برای او رقم می‌زند.

شاید رسیدن به فینال زیاد دور از دسترس نباشد؛ چرا که این تیم با تساوی در نیوکمپ، نیمی‌از راه صعود را طی شده می‌بیند. تساوی‌ای که می‌توانست با حکم برد هم باشد؛ پنالتی‌ای که کریس رونالدو در دقایق ابتدایی بازی از دست داد. پنالتی‌ای که بدجور چشم فرگوسن از آن ترسیده. پس طبیعی است که فرگی بگوید: بازی ما مقابل بارسلونا به پنالتی کشیده نمی‌شود.

ما این بازی را می‌بریم. تاریخ نشان داده وقتی منچستریونایتد به یک نمایش بزرگ نیاز دارد، به آن دست پیدا می‌کند.» اما برای اینکه نشان دهد اتفاقی نیفتاده، می‌گوید: «رونالدو در این بازی بار دیگر پشت ضربه پنالتی می‌ایستد و این بار، آن را گل می‌کند. من در این مورد شکی ندارم.»

هم‌دسته‌ای‌های رونالدو هم به او روحیه می‌دهند تا او در این بازی دیگر پنالتی از دست ندهد. یکی از آنها مایکل کریک، ‌هافبک من‌یونایتد است که اعتقاد دارد: «رونالدو این بار ضربه‌اش را به گل تبدیل می‌کند. ما باز هم اعتماد می‌کنیم که این بار ضربه پنالتی خودمان را به رونالدو بدهیم.»

صندلی رایکارد، آلترناتیوش را شناخته. حال اینکه به بعدی سپرده شود یا نه، بستگی به بازی در لیگ قهرمانان دارد؛ بازی‌ای که می‌تواند نظر سران بارسا را برگرداند. پس باید با اعتماد به نفس کامل از قهرمانی در لیگ قهرمانان این فصل صحبت کند‌: «بسیاری از منتقدان می‌گویند که امسال یکی از 3 تیم انگلیسی حاضر در مرحله‌ نیمه‌نهایی قهرمان لیگ قهرمانان خواهد شد. ولی من به هیچ‌وجه این موضوع را نمی‌پذیرم. ما هم شانس زیادی برای قهرمان شدن در این جام داریم.

 اگر به یاد داشته باشید، سال گذشته همین 3 تیم انگلیسی در این مرحله حضور داشتند، ولی در نهایت این تیم میلان بود که جام را بالای سر برد. امسال هم ما می‌خواهیم کار میلان را تکرار کنیم.»

اما انگار بدجور حسرت بازی دیدار رفت را می‌خورد: از این‌که در ورزشگاه خودی گل نزدیم بسیار متأسفم و این را هم می‌دانم که پیروزی در اولدترافورد بسیار سخت است. ولی ماهم تیم قدرتمندی هستیم. بنابراین می‌توانیم در زمین آنها بهترین بازی‌مان را انجام دهیم و پیروز شویم. در حال حاضر فشار روی بازیکنان یونایتد بسیار بیشتر است؛ زیرا اگر ما در زمین آنها گلی به ثمر برسانیم آن‌گاه جبران نتیجه برای آنها بسیار مشکل خواهد بود.

ما از این احساس ترس آنها بهترین استفاده را خواهیم کرد.» رایکارد در پایان صحبت‌هایش هم به شیوه بازی منچستر اشاره کرده: «آنها از نظام دفاعی بسیار خوبی بهره‌مند هستند و گل زدن به آنها کار بسیار مشکلی است، ولی تنها یک فرصت برای مهاجمان تیم من کافی است تا حکم حذف آنها صادر شود.» دفاعی که فرگی هم قبل از بازی امشب خیلی به آن می‌بالد: «مدافعان ما در بازی رفت عملکرد ویژه‌ای داشتند.

اگر بتوانیم همین شیوه را در بازی امشب هم ادامه دهیم به‌راحتی به فینال می‌رویم و قهرمانی را هم جشن می‌گیریم.» فرگوسن درباره بازی امشب هم ادامه می‌دهد: «ما نمی‌خواستیم در بازی رفت هیچ گلی بخوریم. این موضوع برای ما بسیار بااهمیت بود که در دیدار رفت گلی دریافت نکنیم. ولی اگر می‌توانستیم گل بزنیم، همه‌چیز بر وفق مرادمان بود.»

برای این بازی فهرست رایکارد بهتر شده؛ چراکه او اسم تیری‌آنری را در فهرست یازده نفره‌اش می‌بیند؛ مهره‌ای که رایکارد از برگشت او راضی است. هرچه باشد او سابقه زیادی در بازی با منچستر دارد: تیری‌آنری ما را نجات می‌دهد. او در لیگ برتر بازی کرده و با جو اولدترافورد آشناست. مطمئنم که مهاجم فرانسوی ما به‌عنوان یک مهره کلیدی برای بارسلونا بار زیادی از فشارها را از دوش تیم بر‌می‌دارد.»

«منچستر در بازی برگشت مقابل بارسلونا به پیروزی می‌رسد و ناکامی‌های اخیر را تلافی می‌کنیم.»

اوون‌هارگریوز که در بازی امشب یکی از بازیکنان اصلی فرگوسن است، گفته: «در حالی مقابل بارسلونا به تساوی رسیدیم که می‌توانستیم به گل برسیم. اگر چنین اتفاقی می‌افتاد قطعا با آرامش به بازی برگشت در اولدترافورد می‌رسیدیم. نتیجه مساوی در ورزشگاهی مثل نیوکمپ نتیجه بدی نیست. امیدوارم پس از تساوی مقابل بارسلونا و شکست روز شنبه با چلسی، به کمک هم‌تیمی‌هایم بتوانیم این نتایج را با کسب پیروزی در اولدترافورد مقابل بارسلونا جبران کنیم.»

هارگریوز که به دهمین قهرمانی منچستر در لیگ برتر امیدوار است، ادامه داده: «می‌خواهیم قهرمان لیگ برتر شویم پس باید دو دیدار باقیمانده را ببریم تا هیچ ابهامی ‌وجود نداشته باشد. همچنین برای فتح لیگ قهرمانان بسیار مصمم هستیم.»

کد خبر 50333

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز