چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس‌جمهوری اسلامی ایران در دیدار کفیل شورای امینت ملی روسیه گفت: تهران و مسکو می‌توانند با توسعه همکاری‌ها نقشی موثر در ایجاد مناسبات جدید جهانی ایفا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر احمدی نژاد ظهر چهارشنبه (11 اردیبهشت) در دیدار کفیل دبیر شورای امنیت ملی روسیه، با بیان این که ایران و روسیه دو کشور دوست و متحد تاریخی و طبیعی هستند، خاطرنشان کرد: همکاری‌های مشترک ایران و روسیه به عنوان دو کشور مهم و موثر در مسایل مختلف به نفع دو ملت و امنیت منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای است.

رییس‌جمهوری با اشاره به توافقات رو به گسترش و در حال اجرای تهران و مسکو گفت: باید از همه توانمندی‌ها و ظرفیتهای فراوان ایران و روسیه در جهت توسعه و افزایش روز افزون روابط دو جانبه استفاده کرد.

محمود احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه امروز قدرت آمریکا و برخی کشورهای زورگو به عنوان پایه‌گذاران مناسبات حاکم بعدازجنگ جهانی دوم به سرعت رو به افول است ، گفت:ایران و روسیه می‌توانند با توسعه همکاری‌ها نقشی موثر در ایجاد مناسبات جدید جهانی ایفا کنند.

دکتر احمدی‌نژاد درباره موضوع فناوری صلح آمیز هسته‌ای ایران اظهار داشت: شرایط و آینده روشن و مناسب است.

والنتین سوبولوف کفیل دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه روسیه سیاست‌های تک قطبی را به رسمیت نمی‌شناسد، تصریح کرد: امروز مراکز قدرت جدید در جهان وجود دارد که نادیده گرفتن آنها امکان ندارد.

سوبولوف با بیان اینکه مواضع ایران وروسیه در مسایل مختلف منطقه‌ای و بین المللی بسیار نزدیک و منطبق است، اظهار داشت: تهران و مسکو می‌توانند با توسعه همکاری‌ها مانع ایجاد خدشه توسط دیگران در روابط دو کشور شوند.

کفیل دبیر شورای امنیت ملی روسیه تاکید کرد: روسیه از موضع خود در قبال موضوع هسته‌ای مبنی بر حق مسلم ایران در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای عقب نشینی نخواهد کرد.

سوبولوف گفت: روسیه از اقدام ایران در تدوین و ارایه بسته پیشنهادی شامل موضوعات مهم بین‌المللی از جمله فناوری هسته‌ای استقبال می‌کند.

کد خبر 50461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز