سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۱
۰ نفر

سید رضا اکرمی*: اگر در بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای مردم و مسئولان استان فارس با ایشان تدقیق صورت گیرد ملاحظه می‌شود که ایشان حسب شرایط و اوضاع به نکات تازه‌ای تاکید دارند.

برخی از این نکات می‌تواند به‌طور خلاصه به این شرح باشد:
اول؛ بی‌اعتنا شدن به تهدیدهای بیگانگان. این تهدیدها در طول 30 سال گذشته وجود داشته و رهبر معظم انقلاب در اولین روز از حضورشان در جمع مردم استان فارس، با اشاره به تهدیدهای مکرر استکبار مبنی بر تحریم و محاصره اقتصادی ملت ایران تاکید داشتند که ملت ایران از اوایل انقلاب در محاصره و تحریم دشمنان بوده و خطاب به دشمنان، هشدار دادند که این ملت بزرگ را از محاصره اقتصادی نترسانید. به این ترتیب ایشان ملت را توصیه به بی‌اعتنایی به این تهدیدها و تحریم‌ها کردند.

دوم؛ فرصت کردن همین تهدیدها برای شکوفایی و نوآوری. باید ملت و مسئولان همین تهدیدها و تحریم‌هایی را که از سوی دشمن صورت می‌گیرد زمینه نوآوری و شکوفایی و ابزار خود اتکایی خود قرار دهند.

سوم؛ در مواجهه با خشکسالی که وجود دارد رهبر معظم انقلاب مردم را به صرفه جویی، قناعت، پرهیز از اسراف و حل مشکلات با سعه صدر توصیه کردند.

مورد چهارمی که در بیانات رهبر معظم انقلاب در جریان سفر به استان فارس وجود داشت دعوت ملت و مسئولان به تلاش و کوشش روز افزون برای خودکفایی کشور بود. ایشان تاکید داشتند ملت ایران ضمن حفظ هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمن تلاش خود را برای پیشرفت و خود اتکایی به کار گیرند.

اما مورد پنجم دعوت مردم و مسئولان به حسن ظن و همدلی بود. متأسفانه اخیرا مشاهده می‌کنیم فرافکنی‌هایی از سوی دستگاه‌های دولت صورت می‌گیرد که برای جامعه ما مطلوب و معقول نیست.

این فرافکنی پاسخ محکمی برای مسئولیت‌ها و حل مشکلات مردم نیست. به‌نظر منطقی‌تر می‌آید که اگر قوا در اموری باهمدیگر اختلاف نظر دارند به دور از غوغاسالاری، لنگی کار را رفع کنند و به جای اقداماتی موسوم به افشا‌سازی‌ به حل مسائل مردم اقدام کنند.

همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند حسن ظن و همدلی بین مسئولان و مردم ابزار آبادانی و ساخت کشور و تبدیل آن به یک الگوی اسلامی در همه ابعاد است. وجود همدلی و حسن ظن بین مسئولان قطعا در خنثی کردن شایعات مروج در جامعه تاثیر بسیاری خواهد داشت و شکاف بین مردم و مسئولان را کاهش خواهد داد.

پس چه بهتر که کارگزاران نظام به جای سؤظن، با حفظ رابطه مستحکم و صمیمانه تردید بین مسئولان و مردم را از بین ببرند و در ساخت و آبادانی کشور بکوشند.

*عضو جامعه روحانیت مبارز

کد خبر 51076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز