دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

حسین سبحانی نیا*: اظهار نظرهایی که اخیرا برخی مقام‌های آمریکایی علیه مقامات و مسئولان ایرانی دارند نشان از تلاش آنان برای ایجاد تردید مردم نسبت به مسئولان نظام جمهوری اسلامی و به‌طور خلاصه ایجاد شکاف بین ملت و مسئولان است.

بدون شک دشمنان ما سعی می‌کنند که اختلافات بین قوای سه‌گانه، مجموعه مدیران و تصمیم‌گیران نظام را دامن بزنند و از طریق شایعه پراکنی‌های مکرر مردم را نسبت به کارگزاران نظام بدبین کنند.

نکاتی که رهبر معظم انقلاب در جمع مردم کازرون ایراد فرمودند از جمله ایجاد حسن ظن و تاکید بر فضای همدلی بین مسئولان، نکاتی برای خنثی کردن این ترفند دشمن بود. ایشان در همیشه ایام و در دیدارهایی که کارگزاران نظام با معظم‌له داشتند بارها بر این نکات صحه گذاشته و بحث جلوگیری از ایجاد سوءظن، تعامل، همدلی، استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را به‌عنوان عوامل پیشرفت انقلاب اسلامی مطرح کرده‌اند.

تاکید رهبری انقلاب اشاره به این معنا دارد که ایجاد فضای همدلی و حسن ظن میان ملت و مسئولان در مسیر تداوم انقلاب و سازندگی کشور، به مقاومت در برابر هجمه غرب کمک کرده و کشور را در چالش با دشمنان پیروز میدان خواهد ساخت.

لذا باید دانست که تاکید مقام معظم رهبری بر این مسئله که امروز نیاز اصلی کشور است و قطعا بی‌توجهی بدان به‌خصوص در مسائل کشورداری می‌تواند به منافع ملی آسیب‌های جدی وارد سازد؛ چرا که سوءظن‌هایی که از سوی دشمنان و به‌منظور تقویت تردیدها بین مردم و مسئولان ایجاد می‌شود می‌تواند عوارضی در وسعت زیاد برای حرکت روبه رشد انقلاب داشته باشد.

این نوع شایعه پراکنی‌ها و در ادامه، کوفتن بر طبل اختلافات از سوی رسانه‌های بیگانه و گاهی رسانه‌های داخلی قطعا آفتی است که دشمن به‌دنبال آن است تا در حوزه‌های مدیریتی، حرکت روبه رشد انقلاب را با مشکل مواجه سازد.

پس توصیه ایشان بر احساس مسئولیت همه آحاد مردم و مسئولان، وحدت کلمه، و حسن ظن به یکدیگر و تاکید معظم له بر اینکه آیه‌های یأسی را که برخی دائما تکرار می‌کنند به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، دقیقا در جهت تقویت بنیه‌های نظام جمهوری اسلامی و در مسیر مخالف تلاش‌های استکبار جهانی برای ایجاد سوءظن بین مردم و کارگزاران نظام است.

پس باید هشیار بود و همانطوری که معظم‌له فرمودند، فراموش نکنیم که اگر چه دشمن در انجام توطئه‌های گوناگون در مقابل ملت ایران ناکام مانده است اما همواره باید با شناخت صحنه و نقشه دشمن، هوشیاری را حفظ و با تلاش و مجاهدت و جدی گرفتن حرکت خود به سوی قله‌های کمال بر دشمن غلبه کرد.

*عضو هیات رئیسه مجلس

کد خبر 50972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز