مؤسسه مهر گیتی چند سالی است که با هدف رفع تبعیض و حمایت از دانش آموزان محروم و از بین بردن فقر فرهنگی، فعالیتش را با کار ساخت مدرسه،ارسال کتاب و نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان محروم و حمایت آنها با اعطای بورسیه‌های آموزشی، شروع کرده است.

کمپین

همشهری آنلاین_ زینب‌ زینال‌زاده:‌  این مؤسسه تاکنون ۳۶۰ مدرسه ساخته و ۴ هزار دانش‌آموز و دانشجو را بورسیه کرده است. با شیوع بیماری کرونا، خدمت‌رسانی به مدافعان سلامت در رأس کارهای مؤسسه قرار گرفت و کمپین «تو مراقب بیماران باش، من مراقب تو» راه‌اندازی شد.کمک‌های جمع‌آوری شده از طریق این کمیپن به دست مدافعان سلامت که در بیمارستان‌های فیروزگر و اکبرآبادی فعالیت می‌کنند، می‌رسد. «زهرا گیتی‌نژاد» مؤسس مؤسسه مهر گیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این‌باره بیشتر توضیح می‌دهد.  

فعالیت مؤسسه مهر گیتی بر مدرسه‌سازی و خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان متمرکز شده است. «زهرا گیتی‌نژاد» می‌گوید: «حمایت از دانش‌آموزان محروم هدف اصلی مؤسسه است. برایمان فرقی نمی‌کند این دانش‌آموزان در کدام شهر یا استان زندگی می‌کنند. مناطق کم برخوردار اولویت دارند و تلاش می‌کنیم لوازم مورد نیاز این دانش‌آموزان را شناسایی و با حمایت خیرین، آنها را تهیه کنیم و به دستشان برسانیم. »
خدمت‌رسانی مؤسسه بعد از شیوع بیماری کرونا تغییر کرده است: «بعد از شیوع کرونا در کشور، به‌طور موقت ارائه خدمات آموزشی را متوقف کردیم تا بتوانیم منسجم‌تر و متمرکزتر به حمایت از مدافعان سلامت که در خط مقدم مبارزه با بیماری انجام وظیفه می‌کنند خدمت کنیم. »به گفته او، خدمت‌رسانی به مدافعان سلامت فقط شامل کادر درمانی و بیمارستانی شهر تهران نمی‌شود و آنها بیمارستان‌های مناطق کم‌برخوردار کشور را هم پوشش می‌دهند.  
مؤسس مؤسسسه مهر گیتی با اشاره به ۳ بیمارستان می‌گوید: «بیمارستان‌های فیروزگر، اکبرآبادی و حضرت رسول(ص)، بیش از سایر بیمارستان‌ها درگیر خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند و به همین دلیل حمایت از مدافعان سلامت این بیمارستان در اولویت کارهایمان قرار گرفت. »
به گفته گیتی‌نژاد، توزیع ۲ هزار لیتر آب ژاول برای ضدعفونی کردن بیمارستان‌ها بخشی از فعالیت این مؤسسه بوده است: «تهیه ساق دست و پا، شیلد بیمارستانی، شیلد محافظ صورت، تأمین عینک تخصصی، تهیه و دوخت انواع‌ گان‌های معمولی، سرهمی، قابل شست‌وشو، شمعی و بیمارستانی، تهیه انواع ماسک‌های معمولی، n۹۵ و p۱۰۰، ماسک‌های تخصصی و ماسک‌های سه‌لایه، تهیه دستگاه اکسیژن‌ساز، تأمین مواد ضدعفونی‌کننده دست و تجهیزات و تهیه دستکش و دستگاه تست و کیت‌هایی مخصوص برای تشخیص بیماری کرونا، با توجه به نیاز بیمارستان‌های درگیر با کرونا به‌ویژه بیمارستان فیروزگر، حضرت رسول(ص) و اکبرآبادی از جمله کارهایی بوده که انجام داده‌ایم. »

  • تشکیل کمیپن برای خدمت‌رسانی

کمپین هم سفره: تهیه ۲ هزار کارت خرید و توزیع آن در میان زنان سرپرست خانوار
کمپین یک نسخه برای تو: جمع‌آوری نامه‌ها و دلنوشته‌ها از هنرمندان و تبدیل آنها به کتاب و هدیه به کادر درمانی
کمپین مدرسه آنلاین بسازیم: جمع‌آوری تبلت و گوشی‌های هوشمند بلااستفاده از طریق خیّران و توزیع آنها در میان دانش‌آموزان محروم‌ 

کد خبر 516160

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha