همشهری آنلاین: سوریه اعلام کرد پیش شرط‌های رژیم صهیونیستی برای صلح با سوریه مبنی بر قطع روابط این کشور با حزب الله و جنبش حماس را نمی‌پذیرد.

به گزارش مهر، محسن بلال، وزیر اطلاع‌ رسانی سوریه، پنجشنبه (2 خرداد) در گفتگو با شبکه الجزیره اظهار داشت: اگر اسرائیل خواهان صلح با سوریه است، چاره ای جز عقب نشینی کامل از بلندیهای اشغالی جولان ندارد.

وی در ادامه پیش شرطهای زیپی لیونی، وزیر خارجه  رژیم صهیونیستی، برای صلح با سوریه مبنی بر قطع روابط این کشور با حزب‌الله و جنبش حماس را رد کرد و گفت: اسرائیل با عقب نشینی از بلندیهای اشغالی جولان، از چیزی چشم پوشی نمی کند و در حقیقت حق سلب شده سوریه را به آن برمی‌گرداند.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته مدعی شده بود: اگر سوریه خواهان صلح با دولت یهودی است، پس باید فاصله خود را با ایران حفظ کرده و رابطه خود را با گروههای همچون حماس و حزب‌الله قطع کند.

بلال در ادامه گفت که کشورش از ترکیه ضمانتهایی را دریافت کرده است مبنی بر اینکه سوریه خواهان چه چیزهایی در مذاکرات صلح با اسرائیل است.

از سوی دیگر میگل آنخل موراتینوس، وزیر امور خارجه اسپانیا و خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شب گذشته با ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه گفتگوی تلفنی انجام دادند.

توافق گروههای لبنانی برای حل بحران سیاسی کشورشان و آغاز مذاکرات غیر مستقیم سوریه و اسرائیل با میانجیگری ترکیه از جمله مسائل مورد بحث در این گفتگو بود.

مسئولان اروپایی در این گفتگو ضمن ابراز خرسندی از موضوع ازسرگیری مذاکره میان سوریه و اسرائیل با میانجیگری ترکیه، از نقش سازنده دمشق در دستیابی گروههای لبنانی به توافق با یکدیگر تشکر کردند.

کد خبر 52737

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز