سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کنیست) شب گذشته (10تیر) به لایحه برگزاری همه پرسی درباره خروج از بلندیهای جولان اشغالی رای مثبت دادند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، به موجب این لایحه هر گونه خروج از بلندیهای جولان نیازمند برگزاری همه پرسی است.

البته این همه پرسی فقط در یک صورت برگزار نمی‌شود و آن هم به شرطی که دو سوم نمایندگان کنیست به خروج از بلندیهای جولان رای مثبت دهند.

زمانی که لایحه ای در پارلمان مجلس رژیم صهیونیستی بررسی می شود، برای تصویب یا رد این لایحه سه جلسه "شور" برگزار می شود و اگر لایحه ای در هر سه جلسه شور توانست رای مثبت به دست آورد به صورت قانون در می آید و درباره لایحه برگزاری همه پرسی درباره خروج از بلندیهای جولان، جلسه شب گذشته نخستین شوری بود که درباره آن برگزار شد و از همین رو باید دو جلسه شور دیگر در این باره برگزار شود.

 در نخستین جلسه شور کنیست از 120 نماینده مجلس رژیم صهیونیستی 65 نماینده به برگزاری همه پرسی رای مثبت و 18 نماینده نیز به آن رای منفی دادند.

مسئله جولان اشغالی یکی از مهمترین محورهای مطرح در مذاکرات سوریه و رژیم اشغالی است که اختلافات شدیدی در میان مقامات صهیونیستی درباره خروج از این منطقه و یا حفظ آن وجود دارد.

بلندی های جولان، فلاتی است که در بین کشورهای لبنان، اردن ، سوریه، و فلسطین قرار گرفته است که مساحت آن 1860 کیلومتر مربع به گفته سوری‌ها، و 1158 کیلومتر مربع طبق گفته اسرائیلی‌هاست که رژیم اسرائیل در جنگ شش روزه سال 1967 آن را به همراه بخشهایی از کرانه باختری و بیت‌المقدس به اشغال خود در آورد و از همان آغاز اشغال این منطقه را جزئی از خاک فلسطین اشغالی اعلام کرد و نمایندگان هیئتهای این رژیم درمذاکرات خود با اعراب نیز همواره بر این امر تاکید کرده اند.

کد خبر 56712

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز