شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
۰ نفر

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که همچنان احتمال تعویق در برگزاری کنکور سراسری وجود دارد، گفت: ما در حال رصد وضعیت کنترل کرونا در کشور هستیم که در صورت کاهش میزان ابتلای آن مخالفتی با برگزاری کنکور سراسری نخواهیم داشت.

کنکور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، احمد نادری درباره آخرین پیگیری‌ها پیرامون زمان برگزاری کنکور سراسری اظهار کرد: مهم‌ترین هدف ما حفظ جان داوطلبان و شهروندان است، در حال حاضر درخواست‌های زیادی درباره کنکور سراسری وجود دارد اما ما هنوز نمی‌دانیم که وضعیت کرونا در موعد برگزاری کنکور سراسری یعنی در تاریخ‌های ۳۰ و ۳۱ مردادماه چه خواهد شد؟ لذا ما در حال رصد شرایط هستیم اگر تا آن زمان کرونا کنترل و میزان مبتلایان کم شد طبیعتا آزمون در همان تاریخ برگزار می‌شود وگرنه تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر این‌که ما تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و شخص وزیر بهداشت به عنوان متخصص امر هستیم، گفت: همواره تاکیدم بر این است که باید حرف اول و آخر را در ستاد کرونا وزیر بهداشت بزنند، به همین دلیل قطعا در مورد زمان برگزاری آزمون سراسری هم حرف وزیر بهداشت را قبول می‌کنیم و تابع آن هستیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در عین حال با بیان این‌که احتمال تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری وجود دارد، اظهار کرد: اگر در آن زمان همچنان شاهد ادامه پیک دوم کرونا باشیم و در این شرایط وزارت علوم بر برگزاری کنکور سراسری در موعد تعیین شده اصرار کرده و تمکین نکند، ما در مجلس شورای اسلامی طرح دوفوریتی را خواهیم داد چون نگرانی اصلی ما حفظ جان مردم است. امکان طرح دوفوریتی برای تعویق برگزاری کنکور سراسری وجود دارد ولی ما هنوز در این باره به نتیجه نرسیده‌ایم.

نادری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اولویت‌مان مبنی بر حفظ جان مردم با همکاری با برخی از نمایندگان تعویق دو کنکور دکتری و ارشد را پیگیری کردم و نامه‌ سرگشاده به رییس جمهور نوشتم مبنی بر این‌که به نظر وزیر بهداشت توجه شود آن زمان زمزمه‌هایی وجود داشت که وزارت علوم مخالف تعویق کنکور است که در نهایت با پیگیری‌های انجام شده برگزاری کنکور دکتری و ارشد عقب افتاد.

کد خبر 532066

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    9 58
    تورو خدا كنكور برگزار كنيد
  • علي رضا IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    11 53
    لطفا كنكورو با فاصله برگزار كنيد ما پشت كنكوري هستيم بيشتر از اين طول بكشه ما ضربه مي خوريم مخصوصا سربازي هم پيش رو داريم خسته شديم هيجچ جا نرفتيم فقط در خانه درس خوانديم با أينده ما بازي نكنيد حالا اگه همه جا رعايت مي كردند يه چيزي مسافرت ميرن عروسي و،،،، ميرن نوبت به كنكور ميشه ياد بيماري مي افتن
  • مریم IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    10 45
    تو رو خدا تموم کنید بگذارید کنکور با پروتکل های بهداشتی برگزار بشه تموم بشه خسته شدیم
  • فاطمه IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    9 43
    سلام خواهش میکنم کنکور رو به تعویق نیندازید ما و فرزندانمان سختی زیادی رو تحمل کرده ایم این یک میلیون نفری که کنکور ثبت نام کرده اند بیشترشان سیاهی لشکرند و در اوایل ازمون جلسه رو ترک میکنند و حتی می توانند بدون ازمون وفقط با شرط معدل انتخاب رشته داشته باشند پس زود تصمیم به حذف یا تعویق کنکور نگیرید.کاش شما هم فرزند کنکوری می داشتید.
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    14 45
    آقای نماینده محترم شما در مجلس کاردیگری ندارید چرا با این سخنان با سرنوشت یک عمر جوانان بازی میکنی مگر امتحان نهایی به خوبی برگزار نشد اگه راست میگویی بازار رو تعطیل کنید که میلیونها نفر که در بازار و مترو و.... هستند بدون ماسک
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    14 37
    خوهشا اینقدر با نطر در مورد کنکور و به تعویق افتادنش با اعصاب و روان بچه ها و خانواده هاشون بازی نکنید
  • داود IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    12 31
    تنها راه بر گذاری کنکور اینست که از ظرفیت مدارس هم استفاده شود به فرض به هر مدرسه ای ۱۰۰ داوطلب برای برگذاری بدهیم تا مشکلی پیش نیاید
  • حق طلب IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    42 9
    اگر اوضاع کشور را نگاه کنید و از آن مهمتر دنیا. مهمترین اصل حفظ جان مردم به شکل مدبرانه است.تنها راه ورود به دانشگاه کنکور است و اگر عده ای در اثر این بیماری موفق نشوند یا بمیرند کدام ارگان جوابگو است. متاسفانه در کشور ما برخلاف سایر کشورها خطرناک ترین کارها با خطای بالا و بدون تضمین مثل همین کنکور برگزار میشود و فاجعه ای مثل اتفاقات دیگر رخ میدهد.لطفا با تعویق کنکور یا تضمین شخص رییس سازمان سنجش برای نیفتادن اتفاقی خیال مارا راحت کنید.
  • اشی IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    9 22
    اقا برگزار کنید دیگه من میخوام برم مسافرت تو کنکور ک آزاد همه قبول میشن خسته شدیم انقدر تو خونه موندیم حالا ب جای ۲۰۰ نفر در روز بمیرن با کنکور بشه ۳۰۰ نفر چ فرقی میکنه من میخوام برم کیش