گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری بزرگداشت امام خمینی‌ره را ادامه راه امام دانست و با تأکید بر اینکه اعتقاد به کار برای خدا و انجام تکلیف اندیشه امام را جاودانه و جهانی کرده است

تصریح کرد: ضروری است اندیشه‌های خمینی عزیز بیش از پیش و با سرعت در اقصی نقاط جهان منتشر شود چرا که امروز دنیا با خلأ فکری و ایدئولوژیک مواجه است.

محمود احمدی‌نژاد شامگاه شنبه در آستانه نوزدهمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی طی سخنانی در دیدار اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت امام که پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری خبر آن را منتشر کرد، با بیان اینکه اعضای این ستاد یاران امام و خط نورانی ولایت هستند، گفت: همه وجود حضرت امام درس بود.

ایشان هم راه بودند، هم راهنما و هم پشتیبان رهروان و دستگیرافتادگان در مسیر.

رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امام نه فقط برای ملت ایران بلکه برای همه بشریت جهان الگو و اسوه است، گفت: هر چه زمان می‌گذرد و هر چقدر که ملت‌ها بیدار می‌شوند، امام درخشنده‌تر و شناخته ‌شده‌تر می‌شود.

بزرگداشت امام

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور بیانیه‌ای با گرامیداشت سالگرد قیام پانزدهم خرداد ماه سال 1342 این حماسه‌ عظیم عاشورایی را که بسترساز ظهور انقلاب اسلامی در سال 57 شد، درسی بس بزرگ برای ناباوران کوردل تاریخ و تمامی سردمداران کفر و الحاد دانست و این روز عظیم تاریخی و تاریخ‌ساز را به تمامی روحانیون و حوزه‌های علمیه و ملت شریف و ارجمند ایران اسلامی تبریک و تسلیت گفت.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم در اطلاعیه‌ای ایام‌الله14 و 15 خرداد را به عموم مسلمانان آزاده جهان تسلیت گفت.

در این اطلاعیه که نسخه‌ای از آن برای همشهری نمابر شده، آمده است: بی‌شک عبد صالح و مطیع خدای رحمان و رحیم در ملکوت اعلی، نظاره‌گر ادامه یافتن مسیر روشن و هدایت بخش بر جای مانده خویش است و ادعیه قدسیه او شامل مردمی استوار و بیدار است که در طول سالهای فقدان ظاهری او راهش را با عزت و اقتدار به پیش برده‌اند چرا که به فرموده خلف صالح و جانشین بحق و فرزانه او راه امام راه ما و هدف او هدف ماست.

شورای نگهبان طی بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی ضمن تجلیل از مقام شامخ آن بزرگوار فرارسیدن سالروز قیام پانزدهم خرداد 1342 را گرامی‌ داشت.

به گزارش ایرنا، مجلس خبرگان رهبری هم به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی و یوم‌الله 15 خرداد با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: ارتحال امام مصیبت سنگینی بود که جهان اسلام به ویژه ملت ایران را در ماتمی جانکاه فرو برده و با گذشت سال‌ها هنوز هم درد این غم، التیام نیافته است.

نیروی مقاومت بسیج از مردم داغدار ایران اسلامی دعوت کرد تا با حضور پرشور در مراسم سوگواری ایام فقدان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یاد و خاطره آن فریادگر اسلام ناب محمدی‌ص را پاس بدارند. 

احزاب، نهادها و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی نیز دیروز با صدور اطلاعیه‌های جداگانه ضمن بزرگداشت سالگرد امام راحل، از مردم برای شرکت در مراسم باشکوه بزرگداشت ایشان دعوت کردند

کد خبر 53899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز