پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: با هدف آموزش فراگیر از حوادث احتمالی و به مناسبت هفته دولت ۵۰ خانه هلال احمر در این استان راه‌اندازی می‌شود.

خانه هلال احمر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌محمد هاشمی اظهارداشت: اصول کمک‌های اولیه و راهکارهای چگونگی مقابله صحیح با مخاطرات مختلف از محورهای اصلی فعالیت این خانه‌هاست.

وی به تاثیر مثبت آموزش در خانواده‌ها و به دنبال آن کاهش خسارات و تلفات اشاره و اضافه کرد: بر همین اساس شمار برنامه‌های آموزشی هلال احمر در شهرها و روستاها با محوریت خانواده افزایش خواهد یافت تا اثرات کوتاه و بلند مدت داشته باشد، به‌ویژه معتقدیم در هر محله باید تیمی متبحر و آماده برای مواجهه با بلایا وجود داشته باشد که بتواند دیگران را راهنمایی و هدایت کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به تکمیل ۷ پایگاه امداد و نجات برون شهری در استان یادآور شد: پیش تر قرار بود افتتاح این پایگاه‌ها در هفته دولت انجام شود اما به تعویق افتاد و در روزهای آینده انجام خواهد شد.

هاشمی با تاکید بر برنامه ریزی برای بهبود کیفیت خدمات و کاهش هر چه بیشتر خسارات ناشی از بلایای طبیعی و حوادث غیرطبیعی اضافه کرد: تکمیل هر پایگاه از ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان هزینه  دارد و بر سرعت و گستردگی خدمات و اعزام تیم‌های امداد و نجات تاثیر مثبتی می‌گذارد.

وی ادامه داد: پایگاه‌های نامبرده در مناطق دامنه، سمیرم، ایمانشهر، کاشان، بادرود، کمشچه و دهاقان قرار دارند و با آغاز فعالیت آنها از استقرار نیروهای امدادی و داوطلبان هلال احمر در داخل کانکس جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به اهمیت تعامل هرچه بیشتر با رسانه‌ها در امر اطلاع رسانی و آموزش خاطرنشان کرد: ظرفیت وسایل ارتباط جمعی در فرهنگسازی و جلوگیری از بروز بسیاری از حوادث قابل توجه است و قصد داریم از این قابلیت بیش از گذشته بهره‌مند شویم.

کد خبر 544104

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha