سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: دکتر قلابی که ۵ کلاس بیشتر سواد نداشت، با معرفی خود به‌عنوان متخصص روانپزشک و مشاور خانواده، اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کرد اما وقتی خود را در محاصره پلیس دید دختر ۲ ساله‌اش را گروگان گرفت.

اواسط خردادماه گزارشی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی اسلامشهر قرار گرفت، که از فعالیت یک روانپزشک قلابی در این منطقه حکایت داشت. 

در این گزارش آمده بود که دکتر قلابی با این ادعا که دارای مدرک دکترای روان‌شناسی است و با امام زمان نیز در ارتباط است، یکی از اتاق‌های خانه خود را به درمانگاه تبدیل کرده و اقدام به درمان بیماران خود می‌کند.

به‌دنبال دریافت این گزارش، گروهی از کارآگاهان وارد عمل شده و با زیر نظر گرفتن دکتر قلابی و بررسی سوابق او دریافتند وی یک مجرم سابقه دار است که ۷ سال به اتهام نگهداری و فروش مواد‌مخدر در زندان شیراز به سر برده است.

بنابراین کارآگاهان با هماهنگی قضائی وارد عمل شدند اما پس از ورود به خانه این مرد ناگهان با واکنش عجیب او روبه‌رو شدند.

مرد کلاهبردار وقتی خود را در محاصره ماموران دید دختر ۲ ساله خود را گروگان گرفت و تهدید کرد اگر پلیس خانه‌اش را ترک نکند، دخترخردسالش را خواهد کشت.

ماموران که جان دختربچه را در خطر می‌دیدند با شگردهای خاص پلیسی و عملیات روانکاوی به گفت‌وگو با دکتر قلابی پرداخته و پس از ۳۰ دقیقه تلاش موفق شدند دختر بچه را آزاد کرده و رضا را دستگیر کنند.

با انتقال این مرد به اداره آگاهی اسلامشهر، تحقیقات اولیه آغاز شد و وی با اعتراف به کلاهبرداری از مردم گفت: پس از آزادی از زندان در حالی که تنها تا کلاس پنجم درس خوانده بودم، تصمیم گرفتم با معرفی خود به‌عنوان روانپزشک دست به کلاهبرداری از مردم بزنم.

بنابراین با انتشار کارت ویزیت و پخش بروشورهای مختلف با عنوان مشاور عدالت گستر قائم، شروع به تبلیغ کردم و مدعی شدم می‌توانم بیماران را از طریق گفتار درمانی و ارتباط با امام زمان و عالم غیب درمان کنم. با این شگرد بود که طعمه‌هایم را به محلی که از قبل اجاره کرده بودم کشانده و در قبال ویزیت و مشاوره مبالغ هنگفتی از آنان می‌گرفتم.

وی ادامه داد: مدتی بعد در حالی که  اطمینان پیدا کرده بودم مشتریانم بسیار ساده‌لوح و زود باور هستند و به راحتی می توانم از سادگی آنان سوءاستفاده کنم، یکی از اتاق‌های خانه‌ام را تبدیل به درمانگاه کردم و سپس با چاپ آگهی و توزیع کارت ویزیت، مدعی شدم در زمینه مشاوره خانواده نیز تخصص دارم.

من با یاد گرفتن چند اصطلاح از کتب روان‌شناسی مشتریانم را فریب می دادم و از این طریق پول زیادی به جیب می‌زدم.

هشدار پلیس

سرهنگ میری- فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر- با اعلام این خبر گفت: در بازرسی از خانه متهم تعداد زیادی کارت ویزیت، یک عدد مهر، کتب مختلف روان‌شناسی و مذهبی و آلات و ادوات استعمال مواد‌مخدر کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد در هشداری به خانواده‌ها گفت: با توجه به اینکه در چند سال اخیر مدعیان دروغین ارتباط با عالم غیب یا امام زمان (عج) که هدفی جز شیادی و سودجویی‌های مالی و اخلاقی ندارند از سادگی عده معدودی از شهروندان سوءاستفاده می کنند و رفتارهای غیرمعقول آنها موجب صدمات و لطمات جدی بر باورها و ارزش های عقیدتی مردم می‌شود، شایسته است از شهروندان در مواجه با این افراد با تامل و تفکر بیشتر علاوه بر معرفی چنین افرادی به پلیس، هرگز فریب رفتار‌ها و نقشه های شوم آنان را نخورند.

کد خبر 54569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز