گروه حوادث: هجوم احمقانه مأموران پلیس به یک کلوپ شبانه در مکزیکو سیتی، حداقل ۱۴ کشته برجای گذاشت که در میان کشته شدگان اجساد ۳ مامور پلیس دیده می‌شود.

ساعت ۶:۳۰ دقیقه جمعه شب گذشته ماموران پلیس مکزیکوسیتی وارد کلوپ شبانه‌ای در بخش « نیو دیوان» مکزیکوسیتی شدند.

در این کلوپ شبانه که در یکی از مناطق فقیرنشین شهر قرار گرفته است، حداقل ۱۰۰۰ جوان و نوجوان که اکثر آنها را دانش آموزان تشکیل می‌دادند جمع شده بودند تا فرا رسیدن تعطیلات تابستانی را جشن بگیرند.

هجوم ماموران پلیس به این کلوپ شبانه پس از آن صورت گرفت که گزارش‌هایی درباره فروش مواد‌مخدر و الکل به نوجوانان در اختیار پلیس قرار گرفت و به این ترتیب ماموران در یک عملیات ویژه، کلوپ را که در اطراف آن تعداد زیادی جوان تجمع کرده و در حال ورود به داخل بودند را به محاصره درآوردند و تعدادی از آنها قدم به داخل کلوپ گذاشتند.

هنوز لحظات زیادی از ورود ماموران پلیس به داخل این محل نگذشته بود که مالک کلوپ شبانه در یک اقدام عجیب، میکروفون را در دست گرفت و با صدایی هیجان زده و عصبی اعلام کرد که پلیس هجوم آورده و در حال بازرسی بدنی حاضران است.

شنیدن این خبر از بلندگوی کلوپ کافی بود تا جوانان و نوجوانان حاضر از ترس دستگیر شدن به سمت تنها در خروجی هجوم ببرند، این در حالی بود که در خروجی اضطراری ساختمان نیز به خاطر آنکه جعبه‌های مشروبات الکلی در جلوی آن قرار داده شده بود عملا بسته بود و هجوم حاضران به سمت درهای خروجی باعث شد تا تعداد زیادی از آنها زیر دست و پا بمانند و خفه شوند.

پلیس مقصر نیست

جول ارتگا از مسئولان پلیس مکزیکوسیتی با بیان اینکه ماجرا به خاطر کار ساده لوحانه صاحب کلوپ – و نه اشتباه پلیس - رخ داده است، پلیس را در این ماجرا مقصر نمی‌داند و معتقد است که هیچ کس نمی‌توانسته چنین حادثه‌ای را پیش‌بینی کند.

او می‌گوید صاحب کلوپ علاوه بر آنکه با اعلام خبر حضور پلیس با لحنی عصبی، باعث شد حاضران وحشتزده به سمت درها هجوم ببرند و تعداد زیادی از آنها زیر دست و پا بمانند، با قرار دادن جعبه‌های مشروبات الکلی در جلوی درهای خروج اضطراری، باعث شد تنها یک راه برای خروج وجود داشته باشد.

۱۴ کشته و ۲۰ زخمی

به گفته وی در ساعات اولیه بررسی‌های پلیسی، آمار کشته شده‌ها به ۱۴ نفر رسید که ۳ نفر از آنان ماموران پلیس و بقیه دانش‌آموزانی هستند که برای شرکت درجشن پایان سال به آنجا آمده‌ بودند.

وی همچنین آمار مجروحان بستری شده در بیمارستان‌ها را ۲۰ نفر اعلام می‌کند.

رادولف فلیکس - دادستان مکزیکوسیتی- نیز درباره تحقیقات صورت گرفته در مورد علت مرگ جان باختگان حادثه می‌گوید: بررسی‌های متخصصان پزشکی قانونی نشان می‌دهد که آنها بیشتر به‌علت خفه شدگی جان باخته‌اند.

در حالی که پلیس برای هجوم به این کلوپ شبانه تحت فشار زیادی قرار دارد، پلیس مکزیک یک فیلم کوتاه از نخستین لحظات ورود ماموران به داخل بارشبانه را شب گذشته پخش کرد که در آن تنها فضایی دود گرفته دیده می‌شود.

در این فیلم یک خواننده در حال خواندن آواز است و حاضران هم قسمتی از آهنگ را تکرار می‌کنند، یکباره آهنگ قطع می‌شود و مسئول کلوپ شبانه میکروفون را به دست می‌گیرد و خبر از حمله پلیس می‌دهد.

در حال حاضر ماموران پلیس، مسئولان کلوپ شبانه و ۳۹ نفر دیگر را به اتهام برهم زدن نظم عمومی دستگیر کرده‌اند. اما در حالی که شایعاتی مبنی بر شلیک پلیس و استفاده از گاز اشک آور در این حمله مرگبار شنیده می‌شود پلیس استفاده از اسلحه و شلیک گاز اشک آور را تکذیب می‌کند.

به گزارش سی ان ان، تکه‌های لباس و کفش‌هایی که در داخل کلوپ دیده می‌شود نشان می‌دهد که حاضران تقلای زیادی برای خروج کرده‌اند.

کد خبر 55668

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز