همشهری آنلاین: رژیم صهیونیستی درباره سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی ربوده شده در سال 1982، گزارشی مفصلی به حزب‌الله ارائه خواهد داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فلسطینی"معا"، منابع مطبوعاتی رژیم صهیونیستی خبر دادند، کابینه این رژیم روز یکشنبه (8 تیر) در جلسه هفتگی خود در چارچوب مبادله اسیران با حزب‌الله گزارشی مفصل درباره سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی که در سال 1982 در لبنان ربوده شدند به حزب الله خواهد داد.

این منابع افزودند، رژیم صهیونیستی در قبال گزارشی که حزب‌الله لبنان درباره سرنوشت ران آراد، خلبان مفقود شده این رژیم ارائه خواهد داد، گزارش مفصلی درباره سرنوشت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در اختیار حزب الله قرار خواهد داد. ران آراد، خلبان اسرائیلی در سال 1986 حین پرواز بر فراز لبنان مفقود شد.

محسن موسوی کاردار، احمد متوسلیان وابسته نظامی سفارت، کاظم اخوان عکاس و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و تقی رستگار مقدم راننده آنها روز چهارم ژوئیه 1982 میلادی که بیروت در محاصره نظامیان رژیم صهیونیستی بود، هنگام انتقال از شمال لبنان به بیروت در ایست بازرسی منطقه برباره، در شمال بیروت ربوده شدند و از آن زمان تاکنون از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

مقامات ایرانی و لبنانی تاکید دارند، با توجه به همکاری نیروهای لبنانی در آن زمان با رژیم صهیونیستی چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی به این رژیم تحویل داده شدند و آنها هم اکنون در یکی از زندان‌های این رژیم در فلسطین اشغالی زندانی هستند.

سمیر جعجع، فرمانده نیروهای لبنانی(فالانژ‌های سابق) بارها اعتراف کرد که نیروهای تحت امر وی چهار دیپلمات ایرانی را ربوده‌اند.

کد خبر 56205

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز