گروه سیاسی: در بیست و ششمین سالگرد ربوده شدن دیپلمات‌های ایرانی به دست عمال رژیم‌صهیونیستی در بیروت به سال 1982، شخصیت‌ها و مقام‌های داخلی و خارجی بر لزوم انجام پیگیری‌های لازم برای روشن‌شدن سرنوشت این دیپلمات‌ها تأکید کردند.

فؤاد سنیوره، نخست‌وزیر لبنان روز جمعه پس از دیدار با خانواده‌های دیپلمات‌های ایرانی دربند رژیم صهیونیستی با بیان اینکه دولت لبنان حاضر است با همه امکانات به پیگیری سرنوشت این 4 نفر کمک کند، تأکید کرد که در آینده نزدیک برای پیگیری سرنوشت این افراد، نامه‌ای به بان ‌کی مون، دبیرکل سازمان ملل خواهد نوشت.

خبرگزاری فارس ادعای روزنامه صهیونیستی هاآرتص مبنی بر اینکه اسرائیل در گزارش خود مدعی شده است این افراد در سال 1982 در لبنان کشته‌ شده‌اند را رد کرد و نوشت: این گزارش هنوز به نماینده آلمانی سازمان ملل تحویل داده نشده است.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در دیدار خانواده‌های دیپلمات‌های ایرانی، بر پیگیری جدی این موضوع از سوی حزب‌الله تأکید کرد. 

همچنین به گزارش ایسنا، علامه محمدحسین فضل‌الله، از روحانیان برجسته شیعی در لبنان هم در دیدار این هیأت ایرانی از سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل خواست تا مسئولیت‌ها و تعهداتشان را در قبال 4 دیپلمات ایرانی ربوده شده در لبنان انجام دهند.

فوزی صلوخ، وزیر امور خارجه لبنان نیز خطاب به خانواده‌های دیپلمات‌ها قول داد همچنان‌که ایران در محافل بین‌المللی برای مشخص‌کردن ابهام‌های این موضوع انسانی به تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی دست زده است، دولت و وزارت خارجه لبنان نیز از این تلاش‌ها حمایت کند.

کد خبر 57113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز