گروه ورزشی: افشین قطبی همه را با این تصمیمش شوکه کرد و جالب آنکه به محض ورود به تهران، در همان فرودگاه به ملاقات کننده‌هایش گفت: «خودم هم از حضور دوباره در پرسپولیس شوکه شدم، اما آمده‌ام که این تیم را قهرمان آسیا کنم.»

معلوم است که حافظه خوبی هم دارد. یک ماه پیش و زمانی که می‌خواست پرسپولیس را ترک کند، گفته بود«این بار اگر بمانم فقط با این وعده که پرسپولیس را قهرمان آسیا کنم باید کار کنم، اما این پرسپولیس امکانات قهرمانی در آسیا را ندارد!»

و حالا پس از یک ماه برگشته و همان وعده را می‌دهد؛ «پرسپولیس را قهرمان آسیا می‌کنم» اما چطور در یک نشست 5 ساعته در دوبی قانع شده که این تیم ابزار لازم را برای قهرمانی در آسیا را دارد؟! خودش می‌گوید: «جلسات زیادی با مسئولان باشگاه پرسپولیس داشتم؛ همچنین علی‌آبادی در تماس تلفنی به من گفت؛ سازمان تربیت بدنی تمام امکانات و ابزار لازم را برای موفقیت پرسپولیس فراهم می‌کند، ضمن اینکه افرادی در کنار تیم اضافه شدند که تمام تلاش خود را برای قهرمان تیم در آسیا و همچنین لیگ برتر به کار بسته‌اند.»

همین که می‌گوید علی‌آبادی شخصا به او تلفن کرده و قول هرگونه همکاری را داده نکته دلگرم کننده‌ای است. انصافا هم شرایط حضور او در پرسپولیس با فصل گذشته زمین تا آسمان عوض شده است. پارسال در یک فضای متشنج در کنار استیلی و مرزبان کار می‌کرد و امسال یکی از دوستان و همکاران برزیلی‌اش و افشین پیروانی را در کنار خود دارد. پارسال با کسر 6 امتیاز تیم را قهرمان لیگ کرد و امسال بدون امتیاز منفی کار خواهد کرد. در این میان حضور پرقدرت پرسپولیسی‌‌ها در فصل نقل و انتقالات را هم نمی‌توان نادیده گرفت و البته تجربیات یکساله خود قطبی نیز هست.

مرد دوست‌داشتنی قرمزها بامداد امروز وارد تهران شد و به محض ورود گفت: «خوشحالم دوباره به وطنم و به تیمی برگشتم که سال گذشته نشان داد دل شیر دارد و توانست به شایستگی قهرمان لیگ برتر شود. من کارهای زیادی در پرسپولیس دارم و آمده‌ام که تمام تلاش و وجدانم را برای موفقیت دوباره پرسپولیس بگذارم. می‌خواهم این تیم را با کمک همکاران و تلاش بازیکنان قهرمان آسیا کنم. در این را از دوست خوب و بزرگم حبیب کاشانی نیز کمک خواهم گرفت.

او اولین فرد در ایران بود که من را درک کرد. البته خیلی‌ها علت جدایی‌ام از پرسپولیس را مشکلات با کاشانی می‌دانستند که این دروغ است. او را بسیار دوست دارم و حتی پیش از حضور در ایران با او صحبت کردم. هر دو از ملاقات دوباره خوشحال هستیم. در ضمن فکر می‌کنم مصطفوی هم یکی از پرتجربه‌ترین‌های فوتبال ایران باشد. امیدوارم با کار کردن در کنار او، نکات زیادی یاد بگیرم.» قطبی در مورد دستیار برزیلی‌اش هم اینچنین گفت: «مربی برزیلی که قرار است به پرسپولیس بیاید، از دوستان خوب و قدیمی‌ام است. ما تاکنون همکاری زیادی با هم داشتیم و امیدوارم با کمک او، پیروانی و دیگر مربیان کادر فنی، پرسپولیس به موفقیت‌های بزرگی دست یابد.»

قطبی این را گفت و برای یک استراحت کوتاه از تمامی هوادارانش خداحافظی کرد.

بازگشت قطبی و اتفاقات محتمل

افشین قطبی که از ایران رفت همه می‌دانستند او روزی برمی‌گردد، اما بیشترین احتمالی که داده می‌شد در مورد مربیگری او در تیم ملی بود. عده‌ای هم فکر می‌کردند سپاهان چند سال بعد یک پول خوب به او می‌دهد تا به ایران برگردد. از این دست احتمالا خیلی زیاد شنیده می‌شد، اما تنها چیزی که هیچ‌کس به آن فکر نمی‌کرد بازگشت افشین قطبی برای مربیگری فصل بعد پرسپولیس بود. یعنی کسی فکر نمی‌کرد که قطبی حدوداً یک ماه بعد از آن جدایی عجیب، دوباره به ایران برگردد و سرمربی پرسپولیس شود. شاید به خاطر همین احتمالا بود که خیلی‌ها بعد از جدایی قطبی علیه او حرف زدند و در مدح حمید استیلی مصاحبه‌ها کردند. وقتی که قطبی رفت، عجیب‌ترین مصاحبه را مسعود زارعی انجام داد.

 او در مصاحبه با یک روزنامه ورزشی حرف‌هایی زد که به خوبی نشان می‌داد هنوز یک بازیکن باتجربه نیست. زارعی در آن روزها فکر می‌کرد قطبی از ایران رفته، استیلی سرمربی پرسپولیس شده و اگر علیه قطبی حرف بزند جایی ثابت در ترکیب تیم پیدا می‌کند. او گذشته‌اش را فراموش کرده بود و گفت: «قطبی داشت فوتبال من را نابود می‌کرد.» بعد هم کلی تعریف از خصوصیات اخلاقی، اطلاعات فنی و شخصیت والای حمید استیلی کرد.

عجیب بود که زارعی در آن مصاحبه حرف‌های تندی علیه قطبی زده بود. به هر حال اگر او در قهرمانی پرسپولیس نقش داشت به خاطر اعتمادی بود که قطبی به او کرد. سرمربی پرسپولیس به او بازی می‌داد و در ترکیب ثابت از او استفاده می‌کرد. اما بعید است فصل بعد دوباره چنین اتفاقی تکرار شود. آشنایان و نزدیکان قطبی حتماً به گوش او می‌رسانند که مسعود زارعی چه حرف‌هایی زده. شاید اگر زارعی قراردادش را در هیات فوتبال تهران ثبت نمی‌کرد از همین حالا به فکر رفتن می‌افتاد. اما قرارداد او ثبت شده و چاره‌ای ندارد جز اینکه منتظر تصمیمی بماند که قطبی در موردش می‌گیرد.

اتفاق دیگری که باید منتظرش بود، خداحافظی نیکبخت از پرسپولیس است، او چهارشنبه به دفتر داریوش مصطفوی رفت و برای 2 سال با مدیرعامل به توافق رسید.

نیکبخت گفته بود که پول زیادی از پرسپولیس نخواسته و فقط این برایش مهم بوده که در این تیم بازی کند. آنهایی که نیکبخت را می‌شناسند می‌دانند که او چاره‌ای جز ماندن در پرسپولیس ندارد. او بازیکنی نیست که بتواند در تیمی غیراز استقلال و پرسپولیس بازی کند.

دوست دارد جایی باشد که مورد توجه قرار بگیرد. پیشنهاد خارجی هم که ندارد. اگر هم پیشنهادی به او رسیده باشد مبلغش آنقدر کم است که حتی ارزش فکر کردن هم ندارد. از طرفی امیر قلعه‌نویی هم به پیغام‌های او جواب منفی داده. یعنی برای این بازیکن فقط پرسپولیس می‌ماند. اما نکته اینجاست که آیا قطبی حاضر است او را نگه دارد؟ با توجه به اتفاقات سال گذشته باید گفت: «بعید است.»

کد خبر 57046

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز