همشهری آنلاین: پنج اسیر لبنانی و دو نظامی صهیونیست برای مبادله به دو سوی منطقه مرزی ناقوره حد فاصل لبنان و فلسطین اشغالی منتقل شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از بیروت؛ "وفیق صفا" از مسئولان حزب الله و مسئول پرونده مبادله، درباره این که دو اسیر صهیونیست زنده‌اند یا مرده توضیح نداد.

این مبادله قرار بود ساعت نه صبح امروز 26 تیرماه صورت گیرد اما تا کنون آغاز نشده است.
شبکه ان بی ان لبنان اعلام کرد مبادله اسیران به جای ساعت 9 صبح ساعت دوازده ظهر به وقت بیروت صورت می‌گیرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز لحظاتی پیش اعلام کرد صلیب سرخ لبنان از تحویل گرفتن دو نظامی اسیر اسرائیلی خبر داد.
به گزارش الجزیره هنوز درباره زنده بودن این دو نظامی خبری منتشر نشده است. 

همچنین شبکه خبری سی ان ان در گزارشی درباره مبادله زندانیان و اجساد میان جنبش حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی گفت بسیاری در اسرائیل این کار را معامله با شیطان می‌دانند.

این شبکه افزود: در لبنان تا ساعاتی دیگر جشن بزرگی برپا می شود. اسرائیل همچنین اجساد 199 مبارز لبنانی و فلسطینی را نیز تحویل می‌دهد.

حزب الله لبنان نیز در این مبادله دو سرباز اسرائیلی را که گفته می‌شود مرده اند به اسرائیل تحویل می‌دهد. اسارت آنها در سال 2006 جنگ میان حزب الله و اسرائیل را در پی داشت.

بر اساس برنامه این مبادله، اسرائیل ابتدا این دو سرباز یا اجساد آنان را در یک منطقه مرزی تحویل می‌گیرد و کارشناسان دی ان ای آنان را بررسی می‌کنند. پس از حصول رضایت اسرائیل ، پنج زندانی لبنانی آزاد می شوند.

به گزارش شبکه خبر، حزب الله با صدور بیانیه اعلام کرد : از اسیران لبنانی امروز ساعت 12 ظهر (1:30 به وقت تهران) در منطقه ناقوره در مرز لبنان با اسرائیل استقبال می‌شود.

حزب الله در این بیانیه افزود: پس از ناقوره آیین استقبال در فرودگاه بیروت و در ورزشگاه الرایه در بخش جنوبی بیروت برگزار می‌شود.

حزب الله در پایان بیانیه خود افزود: آیین استقبال از پیکر شهدای لبنانی و اعراب نیز روز پنجشنبه در ناقوره و سپس در مسیر صور، صیدا و بیروت خواهد بود.

کد خبر 58161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز