مانور مقابله با کاهش تلفات ناشی از بلایایی نظیر زلزله و بحران‌های ناشی از آن در بازار بزرگ تهران برگزار شد.

مانور

به گزارش همشهری آنلاین، علی محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ تهران، هدف از برگزاری این مانور عملیاتی را آمادگی لازم برای انجام واکنش‌های سریع و اصولی و همچنین آگاهی عمومی در مورد باید و نبایدهای زلزله عنوان کرد و گفت: مانورهای عملیاتی با موضوع زلزله در شهر زلزله‌خیزی مانند تهران، از مهم‌ترین اقدامات برای مدیریت بحران به شمار می‌رود.

او با اشاره به اینکه ویژگی مانور برگزارشده، توجه به موضوع اطفای حریق ناشی از زلزله بوده و از این منظر با نگاهی تخصصی‌ به اجرا درآمده است، افزود: به منظور افزایش آمادگی نیروهای امدادرسانی در مواقع بحرانی، شهرداری منطقه ۱۲ با همکاری اداره کل بحران استان تهران، سازمان آتش‌نشانی، هلال احمر، مرکز خدمات پیش بیمارستانی (اورژانس) تهران و همچنین ادارات خدماتی محدوده، این مانور را در بازار بزرگ تهران به اجرا درآورد.

سعادتی ادامه داد: در این مانور که با پیش‌فرض وقوع زلزله‌ای با بزرگی ۵/۵ ریشتر در گسل ری برگزار شد، از امکانات تیم آنست (سگ‌های زنده‌یاب) سازمان اورژانس به منظور نجات مصدومین احتمالی استفاده شد.

به گفته او، ماشین‌آلات و تجهیزات به‌کاررفته در این مانور شامل ۶ دستگاه خودروی امداد و نجات مربوط به سازمان آتش‌نشانی، ۲ دستگاه آمبولانس مربوط به اورژانس و هلال احمر، تیم آنست، خودروهای عملیاتی اضطراری سازمان‌های آب و برق و پلیس راهنمایی و رانندگی بود.

مانورهای زلزله، اعلامی برای آمادگی نیروهای امدادی هنگام وقوع زلزله و ارزیابی توان عملیاتی آن‌هاست که توسط ستاد مدیریت بحران هر منطقه در شهر تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 583958

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha