چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۸
۰ نفر

در حالی که با توجه به نگاه انتقادی که در بعضی از جریان‌های سیاسی اعم از راست و چپ به جابه‌جایی‌ها و کنار گذاشتن‌های کابینه وجود دارد، به‌نظر می‌رسد دولت مصمم به اجرای تغییرات و ادامه آنها است.

چه اینکه شنیده می‌شود معاون اول رئیس‌جمهور – دکتر پرویز داوودی - نیز درروزهای آینده تغییر خواهد کرد.

گویی دولت می‌خواهد دکتر داوودی را برای پست وزارت اقتصادی معرفی کند و بنا بر شنیده‌ها صادق محصولی جایگزین داوودی خواهد شد. هر چند روز گذشته خبرگزاری ایرنا در خبری از صمصامی به‌عنوان گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت اموراقتصاد و  دارایی خبر داد چرا که بنا بر این خبر«اقدامات مثبت صمصامی در طول مدت سرپرستی این وزارتخانه و برنامه‌های ارائه شده از سوی وی، باعث شده است تا او از میان گزینه‌های مطرح، هفته آینده از سوی دکتر محمود احمدی‌نژاد به مجلس شورای اسلامی معرفی شود.» به هر صورت از میان استاد و شاگرد (صمصامی یکی از شاگردان دکتر داوودی است) یک نفر انتخاب خواهد شد.

از سوی دیگر صادق محصولی که هم اکنون مشاور عالی رئیس‌جمهور است ابتدای دولت نهم برای پست وزارت نفت معرفی شده بود که با توجه به نظر نمایندگان در رای ندادن به وی قبل از برگزاری جلسه رای اعتماد، محصولی، خود کنار کشید تا دیگر به رای منفی نمایندگان نرسد.

به‌نظر می‌رسد دولت مصمم به ایجاد تغییرات در کابینه است و به‌نظر منتقدان در این زمینه توجه چندانی ندارد.

منتقدان جابه‌جایی‌ها از جمله دوم خردادی‌ها این کار را برای روند اداره کشور مضر می‌دانند و فکر می‌کنند که تغییرات آن هم به این گستردگی در دولت منجر به بی‌ثباتی در مدیریت‌ها می‌شود.

در حالی که وزیر راه – مهندس رحمتی، تنها وزیر مشترک کابینه خاتمی و احمدی‌نژاد – با این عنوان که بازنشسته شده است از این سمت کنار گذاشته شد فرد دیگری که 10 سال از او مسن‌تر است به‌جایش نشست. 

وزیری برای دولت بعدی

مصطفی خانزادی – استاد دانشگاه و نماینده مجلس در ادوار گذشته مجلس - در گفت‌وگوی خود با همشهری عصر درباره دکتر بهبهانی که هم‌اکنون سرپرست وزارت راه شده است گفت: فارغ از عملکرد آقای مهندس رحمت‌الله رحمتی – وزیر سابق راه - با توجه به سرپرستی که برای وزارت راه معرفی شده است و با توجه به شناختی که از دکتر بهبهانی دارم فکر می‌کنم آقای احمدی‌نژاد در این زمینه انتخاب درستی داشته است.

وی گفت: دکتر بهبهانی از نظر علمی یک پروفسور است و همچنین کارهای اجرایی و عمرانی خیلی بزرگی را در دست داشته است و از نظر تخصصی این وزارتخانه را خوب می‌شناسد و از همه مهم‌تر روابط عمومی خوبی دارد و آدم مستقلی است و بحث خطی و سیاسی در کارهای او دخالتی ندارد.

خانزادی گفت: مطمئن هستم اگر بهبهانی برای پست وزارت راه معرفی شود و مجلس هم به او رای دهد ممکن است درصورت تغییر احتمالی دولت بعدی بتواند با دولت بعدی هم کار کند.

کد خبر 58845

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز