چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سفرهای تهرانگردی 14 مرداد با حضور مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و جمعی از خبرنگاران آغاز شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این مراسم معاون امور گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان تهران با اعلام آمادگی این سازمان به عرضه خدمات در زمینه گردشگری در استان تهران گفت: این تور را به طور کامل بخش خصوصی برگزار می‌کند و از هم اکنون علاقه‌مندان می‌توانند با خرید کارت‌های هدیه 5.000 تومانی به ازای هر نفر از این تورهای نیم روزی بهره‌مند شوند.

سیف‌اله جوان با اشاره به اینکه سفرهای تهرانگردی هم اکنون برای 8 مسیر تهرانگردی از موزه‌ها و کاخ‌های تاریخی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با در نظر گرفتن ساعات ترافیک‌، این تورها صبح‌ها از ساعت 9 تا 13و عصرها از ساعت 14 تا 18 برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بهای کارت‌های هدیه گردشگری متناسب با قیمت تمام شده یعنی هزینه حمل و نقل‌، پذیرایی و راهنمای همراه با تور است، افزود‌: سازمان گردشگری تهران هیچ درآمدی دراین خصوص کسب نمی‌کند و فقط برای توسعه گردشگری در استان و ارتقاء فرهنگی جامعه در این راه گام برداشته است.

جوان گفت: توزیع کارت‌های هدیه گردشگری استان تهران هم اکنون در روزنامه فروشی‌ها، آموزش و پرورش، فرهنگسراها و دانشگاهها آغاز شده است.

وی اضافه کرد‌: خانواده‌ها می‌توانند به طور جمعی در این تورها شرکت کنند و راهنمای خود را در زمینه روانشناسی‌، پزشکی و دیگر اساتید دانشگاهی برای افزایش آگاهی خود انتخاب کنند.

وی گفت‌: حتی برای دانش آموزان مقاطع پایانی دبیرستان نیز اساتیدی در این تورها به عنوان راهنما در نظر گرفته شده است که در طول تور در زمینه انتخاب رشته و مطالعه‌، مطالب ارزنده‌ای ارائه کنند‌.

معاون امور گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه تورهای گردشگری تهران در تعطیلات نوروزی [آشنایی با جشن نوروز] آغاز و با استقبال فراوان مردم مواجه شد، افزود‌: با استقبال 35 هزار نفری مردم از این تورها در ایام نوروز و درخواست آنها از ادامه آن در طول سال‌، سازمان گردشگری به تداوم آن ترغیب شد و بسیاری از سازمانها و نهادها تاکنون بیش از 20 هزار کارت هدیه گردشگری خریداری کرده اند. [تورهای رایگان تهرانگردی]

وی با تاکید بر اینکه تورهای گردشگری استان تهران به طور کامل بدست بخش خصوصی اداره و اجرا شده و نظارت آن بر عهده این سازمان است، خاطرنشان کرد: حتی برای ایام ماه مبارک رمضان این تور با ویژگی‌های مذهبی از جمله سفر به امام زاده داوود و امامزاده صالح در نظر گرفته شده است.

جوان در پایان اضافه کرد: بیش از 3000 مکان تاریخی و فرهنگی در استان تهران شناسایی شده است که به مرور در برنامه‌های تور گردشگری گنجانده می‌شود

کد خبر 59810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز