ورودی جنوبی شهر آمل به عنوان دروازه ورودی مازندران از محور هراز با برنامه‌ریزی شهرداری آمل ساماندهی و زیباسازی می‌شود.

آمل

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار آمل از برنامه‌ریزی برای بهسازی سیمای ورودی این شهر به عنوان دروازه ورودی مازندران از محور هراز خبر داد و گفت: پروژه بازسازی و ساماندهی ورودی جنوبی آمل آغاز شده است و طبق برنامه زمان‌بندی باید طی چهار ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

سید حمید هاشمی با بیان اینکه شهرداری آمل ساماندهی همه ورودی‌های این شهر را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: ساماندهی ورودی‌های شهر از ورودی جنوبی در انتهای محور تهران – آمل و ورودی این شهر از محور هراز آغاز خواهد شد.

وی با بیان این که وضعیت ورودی‌های آمل متناسب با جایگاه و هویت تاریخی و فرهنگی این شهر نیست، افزود: اصلاح هندسی برای کاهش ترافیک، ایمن‌سازی و بهسازی سیمای این ورودی‌ها به عنوان دروازه‌های شهر بزرگ آمل از برنامه‌های مد نظر شهرداری است که طی سال‌های اخیر به عنوان درخواست‌های شهروندان نیز بارها مطرح شده.

شهردار آمل درباره اجرای پروژه بهسازی ورودی جنوبی آمل خاطرنشان کرد: در فاز نخست اجرای این پروژه قرار است با همکاری اداره‌های آب و مخابرات، موانع ساخت زیرگذر در محدوده پست الغدیر برداشته شود و پس از آن نیز ساخت زیرگذر در این نقطه آغاز خواهد شد.

فرمانداره ویژه شهرستان آمل نیز با تأکید بر لزوم بهسازی ورودی‌های شهر آمل اظهار کرد: این شهرستان از محور هراز به پایتخت کشور متصل است و با توجه به ورود میلیون‌ها گردشگر از این مسیر به آمل و مازندران، وضعیت کنونی آن برای شهری مانند آمل پسندیده نیست.

علیرضا شریعت خاطرنشان کرد: علاوه بر ورودی جنوبی آمل شهرداری باید برای بهسازی سایر ورودی‌های این شهر از جمله ورودی شرقی از سمت بابل نیز برنامه‌ریزی کند.

طبق طرح در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه و بهسازی ورودی جنوبی آمل قرار است پس از ساخت زیرگذر در فاز نخست و اجرای رمپ‌ها در فاز دوم دو باند کندرو نیز در این قسمت از شهر آمل ساخته شود و برای زیباسازی این محدوده نیز علاوه بر روشنایی و نورپردازی، نماسازی واحدهای تجاری حاشیه خیابان با معماری ایرانی و همچنین اجرای سازه‌های با معماری بومی در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر 601202

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha