همشهری آنلاین: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت :در آینده نزدیک به 8 صندوق سرمایه‌گذارری مجوز فعالیت داده می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر علی صالح آبادی در همایش توسعه نهادهای مالی در بازار سرمایه با اشاره به این که در اواخر سال گذشته به 5 صندوق سرمایه گذاری مجوز داده شد، افزود: در حال حاضر 13 صندوق مجوز اولیه سرمایه‌گذاری و 12صندوق مجوز سرمایه‌گذاری دارند و 11 صندوق نیز فعال هستند.[برگزاری نخستین سیمنار نهادهای مالی در بازار سرمایه]

وی هدف اصلی از تاسیس این صندوق‌ها را جمع آوری سرمایه‌های مازاد کشور دانست و گفت: بخشی از مردم که درباره سرمایه گذاری در بورس اطلاعات کافی ندارند؛ در بورس سرمایه گذاری نمی‌کنند و این صندوق‌ها می توانند به آن‌ها کمک کنند.

صالح آبادی افزود: این صندوق‌ها برای افرادی که شیوه سرمایه گذاری در بورس را نمی‌دانند اما سرمایه مازاد دارند طراحی شده است تابتوانند وارد بازار سرمایه شوند.

وی درباره شرکت‌های دولتی که بر اساس اصل 44 باید از طریق بورس واگذار شوند، گفت : کارگروهی برای تعیین تکلیف شرکت‌های دولتی برای ورود به بورس تشکیل شده است که مشخص می‌کند کدام شرکت‌ها قابل پذیرش در بورس هستند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: شرکت‌هایی که این شرایط را ندارند از طریق مزایده سازمان خصوصی واگذار می شوند.

صالح آبادی با تاکید بر این که شرکت‌های سرمایه گذاری جزو اولویت‌های اصلی سازمان بورس هستند گفت: تلاش می کنیم تعداد این صندوق‌ها افزایش یابد.

وی مزیت های این صندوق را اعمال مدیریت حرفه‌ای وکاهش هزینه‌های معاملاتی برای افراد دانست و گفت: کسانی که سهام این صندوق را خریداری می کنند، ریسک کمتری متحمل می‌شوند چون نقد شوندگی این صندوق‌ها تضمین شده است و باید به مردم معرفی شوند.

صالح آبادی تاکید کرد: از برنامه‌های سازمان بورس واوراق بهادار کاهش کارمزد صندوق های سرمایه گذاری است و در صورتی که در شورای عالی بورس تصویب کند اجرایی می شود.

وی درباره مالیات و شخصیت حقوقی صندوق های سرمایه گذاری گفت: لایحه ای در این زمینه تنظیم کردیم که تا دو هفته آینده به دولت داده می شود تا شخصیت حقوقی جداگانه ای تلقی شوند و در بلندمدت این صندوقها توسعه یابند.

رئیس سازمان وکمیسیون حقوقی مجلس بورس واوراق بهادار گفت: هماهنگی لازم نیز با کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و دولت انجام شده است تا این لایحه تصویب شود.

کد خبر 61834

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز