پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۵ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور کشورمان پنجشنبه 27 مهر با حضور در ورزشگاه خلیج‌فارس اسلامشهر، ضمن دیدار با مردم این شهر، برای آنها سخنرانی کرد.

 به گزارشایسنا احمدی‌نژاد گفت: بشریت امروز با مشکلات فراوانی روبرو است و یکی از این مشکلات رژیم اشغالگر قدس، نحوه تشکیل آن و روند ادامه‌ی حیات آن است، جنایات‌ها ، تجاوزها، زورگویی‌ها و بداخلاقی‌های این رژیم بدترین حادثه‌ای است که در دنیا اتفاق می‌افتاد.

وی گفت: رژیمی جعلی، متشکل از انسانهایی پراکنده در خاورمیانه در قلب جهان اسلام بنیان‌ گذاشته شده است که رفتارش بزرگترین توهین به کرامت انسانهاست. این رژیم توسط یک گروه از جنایتکاران بین‌المللی تشکیل و گردآوری شده است و بانیان به این رژیم اجازه داده‌اند که به هر جنایتی دست بزند. برای اینکه بدانید نقش رژیم صهیونیستی در تضییع حقوق ملتها چقدر است خوب است که بدانید بسیاری از کشورهای غربی برای انعقاد قرارداد و یا خرید و فروش کالاهای خود به کشورهای دیگر شرط شناسایی اسرائیل و همکاری با آن را برای عقد قرارداد عنوان می‌کنند. مثلا اگر در آفریقا یک کشور بخواهد فناوری از کشورهای غربی تهیه کند باید اول اسرائیل را به رسمیت بشناسد، تا بتواند قرارداد خود را ببندد.

احمدی‌نژاد گفت: این رژیم ابزار تحمیل، زورگویی و چپاول ملتهاست و ما بارها گفته‌ایم که از اساس نامشروع و جعلی است و نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

وی گفت: در فلسطین هر روز دهها نفر در وطن خود به خاک وخون کشیده می‌شوند تنها به این جرم که خواهان استقلال کشور خود هستند. بانیان این رژیم به او چک سفید داده‌اند تا هر جنایتی خواست انجام دهد. به لبنان حمله می‌کند و این سرزمین را ویران می‌کند و آن وقت به او جایزه می‌دهند و به لبنان انتقاد می‌کنند که چرا از خود دفاع کرده است! اگر صدسال هم بگذرد ملتهای منطقه و جهان این رژیم را به رسمیت نخواهد شناخت. هر چه می‌گذرد، خشم مقدس ملتهای منطقه از این رژیم متراکم‌تر می‌شود و در هر اجتماعی با مشت‌های گره کرده خشم خود را علیه این رژیم فریاد می‌زند. حامیان این رژیم باید بدانند که در همه‌ی جنایتهای اسرائیل سهیم هستند.

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: مشکل امروز دنیا این است که برخی قدرتها از مسیر انبیاء و پرستش خداوند و عدالت فاصله گرفته‌اند و بر منابع زمین و فناوری‌های پیشرفته تسلط دارند و از این امکانات سوءاستفاده می‌کنند اما باید بدانند که دوران آقایی آنها به پایان رسیده است و ملتها به زودی جشن سقوط این قدرتها را برپا خواهند کرد، البته ما از این وضع ناراحتیم و آن را نمی‌پسندیم، ملت مؤمن و خداپرست ما برای هیچ کس انحطاط را نمی‌پسندد و به همین دلیل به قدرتها نصیحت می‌کند که دست از این اقدامات بردارند. 60 سال است که آنها این طور رفتار کرده‌اند وهیچ سودی نبرده‌اند. چرا دوستی با ملتها را تجربه نمی‌کنند؟ من به آنها می‌گویم که به راه انبیاء برگردند و راه پرستش خدا و عدالت و دوستی با ملتها را در پیش بگیرند والا سرنوشت گذشتگان در انتظار آنهاست. اگر قدرتها در مقابل دعوت حق مقاومت کنند، سرنوشت فرعون و نمرود در انتظار آنهاست و آن روز هم دور نخواهد بود.

وی در ادامه درباره‌ی پرونده‌ی هسته‌یی ایران گفت: طبق قانون و مقررات اگر کشوری عضو آژانس انرژی اتمی باشد، آژانس و کشورهای دارنده فناوری هسته‌یی باید به او کمک کنند تا چرخه‌ی سوخت هسته‌یی داشته باشد و بتواند از آن استفاده صلح‌آمیز بکند. ملت ایران هم از ابتدا تا بحال به دنبال حق خود در فناوری هسته‌یی بوده است و بیشترین و شفاف‌ترین همکاری را با آژانس کرده است و ذره‌ای از قانون تخطی نکرده است، اما متأسفانه سه کشور که خود منحرف شده‌اند و زرادخانه‌های آنها از بمب‌های هسته‌ییی هر روز پر می‌شود و کوچکترین همکاریی با آژانس ندارند مدعی ملت ما شدند.

وی افزود: اگر رسیدن به تکنولوژی هسته‌یی بد است برای شما هم بد است. اگر رسیدن به انرژی هسته‌یی خوب است برای ما هم خوب است. شما منحرف شده‌اید و سوءاستفاده می‌کنید. از سوی دیگر مدعی صلح‌طلبی هستید. شما دروغ می‌گویید و امروز همه‌ی ملتها این را فهمیده‌اند، اما بدانید ما سر سوزنی از حق خود عقب نخواهیم نشست و آنها باید براساس مقررات به ما کمک می‌کردند، ولی حتی به اندازه یک پیچ هم به ما کمک نکردند و این هم حاصل زحمات جوانان مؤمن و متخصص و متعهد ماست. ملت ایران متحد و منسجم وسط صحنه است و امروز استفاده از همه‌ی ظرفیتهای چرخه‌ی سوخت جزو ملت ایران است تا در هر اجتماعی پافشاری می‌کند.

وی خطاب به قدرت‌های بزرگ گفت: رفتار خود را اصلاح کنید، 27 سال است که سنگ‌اندازی می‌کنید، اخم می‌کنید و بداخلاقی می‌کنید، در حالی که چیزی گیرتان نیامده است. در تحریم اقتصادی جوانان ما توانستند به قله‌های انرژی هسته‌یی برسند، همین‌ها می‌توانند همه‌ی نیازهای کشور را با دست خود بسازند.

وی درباره‌ی روز قدس گفت: روز قدس،‌ روز قدرت‌نمایی ملتهای آزاده، موحد و عدالت‌طلب است و امیدوارم ملت ایران حماسه‌ایی بزرگ بیافریند و در جهت آزادی قدس قدمی بردارد.

وی درباره‌ی شعارهای خود در انتخابات گفت: ایران را باید با محور عدالت بسازیم تا همه‌ی نقاط کشور ساخته شود. یعنی همه‌ی امکانات عادلانه توزیع شود تا پس از چند سال با محرومیت هیچ نقطه‌ای از کشور روبرو نباشیم. عدالت یعنی جوان اسلام‌شهری به اندازه تمام ایرانیان، امکان و فرصت برابر با بقیه ایرانیان داشته باشد.

رییس‌جمهور در ادامه بر افزایش بودجه‌ی اسلام‌شهر و توزیع عادلانه تسهیلات ارزان ‌قیمت تاکید و پیش‌بینی کرد که رقم آن 50 میلیارد تومان باشد.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود بر احداث بیمارستان، ورزشگاه و احیای بافتهای فرسوده تاکید کرد.

وی با تاکید بر رفتار درست در میان مدیران گفت: اگر کسی خدای ناکرده از موقعیت خود سوءاستفاده کند، غاصب است و از ناحیه مردم مورد قبول نیست و باید مسئولیت خود را به انسانهای صالح واگذار کند. اگر خدای ناکرده کسی پارتی‌بازی کند باید او را عزل کرد.

کد خبر 6204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز