شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
۰ نفر

در حالی که جهان همچنان درگیر شیوع بیماری کووید است، آتش سوزی و سیل در کشورهای متعددی از نیم‌کره شمالی به زندگی سخت دوران کرونا آسیب‌ بیشتری وارد می‌کند و به نظر می‌رسد روزهای بدتری در راه است.

گرما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ان‌پی آر، تیرماه گرم‌ترین ماه ثبت شده در تاریخ بشر بوده است. براساس داده‌های جدید اداره اقیانوسی و جوی، تیرماه گرم‌ترین ماه تاریخ جهان بوده است.

به گفته محققان تغییرات آب و هوایی، جهان را در مسیری نگران کننده و ویرانگر قرار داده است و این رکورد آخرین اتفاق در این راستا است.

تحقیقات نشان داده است که گرم شدن آب و هوا باعث افزایش موج گرما، خشکسالی و سیل‌های زیاد و شدیدتر می‌شود.

این تغییرات آب و هوا که به سرعت در حال گسترش است و ماه گذشته گرم‌ترین ماه در تاریخ ۱۴۲ سال سابقه ثبت شده بود.

دمای در سطح اقیانوس نیز نسبت به میانگین قرن بیستم  ۱.۶۷ درجه بالاتر رفته است؛ رکورد قبلی در سال ۲۰۱۶ ثبت شد و در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تکرار شد.

در نیمکره شمالی، دمای سطح زمین ۲.۷۷ درجه گرمتر از متوسط ​​شده که باعث آتش‌سوزی‌های متعدد و خشکسالی‌های وسیع را به همراه داشته است.

این خبر نگران کننده تنها چند روز پس از آن منتشر شد که بیش از ۲۰۰ دانشمند آب و هوا گزارش مهمی را منتشر کردند که نشان می‌دهد تغییرات آب و هوایی شدید در سال‌های آینده تشدید خواهد شد.

با این حال کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌تواند از بدتر شدن نتیجه جلوگیری کند.

سیل در آْلمان، ترکیه و چین خسارت‌های بالایی ایجاد کرده و همزمان در آمریکای شمالی، یونان، ترکیه و اخیرا، الجزائر شعله‌های آتش در حال ویران کردن منابع مادی و طبیعی زمین است.

کد خبر 620721
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha