جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
۰ نفر

در این روزها که ویروس کرونا در کوچه و خیابان‌های شهر جولان می‌دهد، مسئولان بهداشت و درمان کشور توصیه می‌کنندگردش و تفریح را محدود کنیم، اما...

ملک ری

همشهری آنلاین _ نصیبه سجادی:  اگر دل‌تان گرفته بود و دوست داشتید لحظاتی از هیاهوی زندگی فاصله بگیرید، می‌توانید مسافر ری و زائر حضرت عبدالعظیم(ع) شوید. حرم این امامزاده هاشمی‌تبارکه نسبش با ۴ و به روایتی ۵ واسطه به امام حسن مجتبی(ع) می‌رسد، حوالی بلوار شهید آوینی شهرری قرار گرفته است.

شاه عبدالعظیم(ع) که به دلیل شهرت در کرامت و برآوردن حاجات ارادتمندانش به سیدالکریم(ع) شهرت پیدا کرده، قرن‌ها پیش به‌عنوان مسافری ناشناس وارد محله ساربانان ری شد، اما در ایران غریب نماند و در زمان حیات و پس از وفاتش محل زیارت شیعیان و دوستداران ائمه(ع) بوده است.

حرم سیدالکریم(ع) علاوه بر حس آرامشی که به زائرانش می‌بخشد، از جنبه معماری هم تماشایی است و تزیینات کاشیکاری، آیینه‌کاری، درهای طرح‌دار خوش نقش و نگار، منبت‌کاری و خاتم‌کاری ضریح، مناره‌های بلند و نماسازی صحن‌های آن از زیبایی‌ها و ظرافت‌های معماری کم‌نظیری برخوردار است.

در همسایگی بقعه سیدالکریم(ع) حرم امامزاده طاهر(ع) و امامزاده حمزه(ع) قرار دارد که در کنار یکدیگر لطف زیارت از حرم شاه ری را دوچندان می‌کند. حضرت حمزه(ع) از فرزندان موسی‌بن‌جعفر(ع) و امامزاده طاهر(ع) از نوادگان امام سجاد(ع) هستند.

کد خبر 625376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha