چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

اگر در نظر دارید به همین ‌زودی‌ها برای خرید انواع لوازم خانگی از آبمیوه‌گیری و بخاری گرفته تا تلویزیون‌های چندین و چند اینچ آستین‌ها را بالا بزنید بهتر است در جریان باشید که در این مورد خاص احتمالا غفلت موجب پشیمانی است.

در نتیجه توصیه می‌کنیم قبل از آنکه پس لرزه‌های اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از راه برسد جهت ابتیاع کالای مورد نظر به مراکز خرید مراجعه کنید.

توضیح بیشتر هم اینکه به گفته محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه لوازم خانگی، قانون اخذ مالیات بر ارزش افزوده از اول مهر ماه امسال به اجرا درخواهد آمد و به این ترتیب اعضای این اتحادیه موظف خواهند شد قیمت انواع اجناس خود را 5/1 درصد افزایش دهند و پس از اخذ این رقم از خریدار، آن   را به حساب دولت واریز کنند. او به همشهری گفت: به این ترتیب مصرف‌کنندگان باید به ازای تامین مایحتاج خود 5/1 درصد مالیات به دولت بپردازند. طحان‌پور در ادامه از اعتراض اتحادیه لوازم خانگی به این قانون جدید خبر داد و افزود: اجرای چنین قانونی آن‌هم از اول مهر ماه تنها منافع فروشندگان فاقد مجوز و پروانه کسب را تامین می‌کند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از فروشندگان لوازم خانگی فاقد مجوز کسب هستند بنابراین الزامی هم به افزایش 5/1 درصدی قیمت و پرداخت آن به دولت نخواهند داشت و درنهایت و در خوشبینانه‌ترین حالت اقدام به افزایش قیمت نخواهند کرد و در رقابت با فروشندگان صاحب مجوز پیروز میدان خواهند بود، هر چند که به‌نظر می‌رسد با اوج گرفتن موج گرانی این گروه هم وارد بازی شده و قیمت‌ها را افزایش خواهند داد بدون اینکه مالیاتی بپردازند.

طحان پور معتقد است: دود این قانون تنها به چشم مصرف‌کننده و فروشندگانی می‌رود که تابع قانون هستند و مصوبات دولت را  اجرا می‌کنند.رئیس اتحادیه لوازم خانگی تاکید کرد: اساسا در این فاصله زمانی اندک باقی مانده تا اول مهرماه اجرای مصوبه امکان پذیر نیست .نتیجه اینکه اگر در فکر خرید لوازم خانگی هستید بهتر است منتظر از راه رسیدن پاییز نمانید چون اصولا در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست.

کد خبر 63632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز