شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

گروه ورزشی: علی دایی پس از بازی تیم‌ملی کشورمان برابر عربستان که در ریاض به تساوی انجامید کمتر در گفت‌وگوهای رسانه‌ای شرکت کرده بود.

سرمربی تیم‌ملی روز گذشته در برنامه ورزش و مردم درباره مسائل مختلفی صحبت کرد. وی درخصوص سیستم تیم‌ملی در بازی با عربستان گفت:‌ «خیلی‌ها به اشتباه در رسانه‌ها عنوان کرده‌اند که تیم‌ملی در بازی با عربستان از سیستم 1-3-2-4 استفاده کرده، در حالی که تیم‌ملی با سیستم 2-4-4 در ریاض بازی کرد.

 به طوری که در نیمه اول آندو تیموریان به عنوان هافبک راست، فریدون زندی هافبک چپ، مسعود شجاعی هافبک نفوذی و جواد نکونام هافبک دفاعی ما بود.  البته در نیمه دوم تغییراتی ایجاد شد و شجاعی در جناح راست بازی کرد و تیموریان یک خط جلوتر از نکونام قرار گرفت.   علی دایی درباره نقاط ضعف تیم‌ملی کشورمان گفت: «قبول دارم که در نیمه اول ضعیف کار کردیم.

تیم‌ملی مثل هر تیم دیگری مشکلات و ضعف‌هایی دارد که باید خیلی زود آنها را برطرف کرد.» دایی ادامه داد: «متأسفانه وقتی برای یک هفته تیم‌ملی را با همه نفراتش خواستم خیلی‌ها در مقام انتقاد برآمدند. حالا سئوال من این است که برای هماهنگی و رفع مشکلات تیمی چه راه حلی وجود دارد؟  آیا جز این است که من باید تیمم را با نفرات اصلی حداقل برای یک ماه در اختیار داشته باشم. ما در حال حاضر بهترین هافبک‌های آسیا را در تیم‌ملی داریم اما در نیمه اول بازی برابر عربستان آنها نتوانستند خط حمله را به خوبی تغذیه کنند. من فکر می‌کنم من حداقل سه ماه زمان می‌خواهم تا مشکلات اساسی تیم‌ملی را حل کنم.»

دایی در پاسخ به این سئوال که‌ آیا خود شما از بازی تیم‌ملی مقابل عربستان رضایت دارید، گفت:‌ «شک ندارم که اگر بازی 10 دقیقه بیشتر طول می‌کشید، ایران در ریاض برنده از زمین بیرون می‌آمد. من تیمم را خوب می‌شناسم. بازیکنان هرچقدر که در نیمه اول ضعیف و مضطرب کار کردند در نیمه دوم بی‌نقص و با انگیزه ظاهر شدند. در ضمن اگر شجاعی آن موقعیت را به گل تبدیل می‌کرد همه‌چیز طور دیگری رقم می‌خورد.  آنها واقعاً‌ بازیکنان صبور و زحمتکشی هستند. تیمی که 9 ساعت در فرودگاه معطل می‌شود و بازیکنانش حتی کلمه‌ای اعتراض نمی‌کنند، شایسته تقدیر و تحسین است اما با این حرف‌ها باید بگویم این تیم با تیم ایده‌آل من 60 درصد فاصله دارد.»

آدم آهنی نیستم

«آیا شما با رسانه‌های گروهی برخورد تندی دارید؟» این اولین بار نبود که علی دایی با این سئوال روبه‌رو می‌شد. اما با این حال تأکید کرد: «بارها گفته‌ام که من آدم آهنی نیستم که عصبانی نشوم. به من حق بدهید که گاهی نتوانم خودم را کنترل کنم. رابطه من با عده‌ای از دوستان همیشه منطقی بوده است. این ارتباط صمیمانه حاصل احترام متقابل بوده و نه هیچ چیز دیگر. با همه این حرف‌ها سعی می‌کنم از این به بعد در قبال برخی حاشیه‌ها واکنش‌های تندی نداشته باشم. همین جا می‌خواهم از آنهایی که باعث ناراحتی‌شان شده‌ام، عذرخواهی کنم.»

 منافعی در سایپا ندارم

دایی درباره شایعاتی که همواره او و باشگاه سایپا را نشانه گرفته است، تأکید کرد: «دعوت از بازیکنان سایپا دلیل خاصی ندارد. هر بازیکنی که خوب کار کند به تیم‌ملی دعوت خواهد شد. برای من فرقی نمی‌کند. من در سایپا منافعی ندارم. عضویت در هیأت‌مدیره باشگاه سایپا چه فایده‌ای برای علی دایی دارد؟ البته این شایعه را خیلی‌ها دامن زده‌اند اما پاسخ من همان است که قبلاً گفته‌ام. من آبرویم را بیشتر از هرچیز دیگری دوست دارم.»

کد خبر 63825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز