دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۳
۰ نفر

طرز تهیه رولت گوشت بسیار ساده و راحت و از غذاهای پرطرفدار است. درست کردن این غذا به تبحر خاصی نیاز ندارید. در ادامه با طرز تهیه این غذا آشنا می‌شوید.

رولت گوشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اکالا، رولت گوشت به علت گوشت و گردو بسیار مقوی است. طرز تهیه رولت گوشت بسیار ساده و راحت و از غذاهای پرطرفدار است. درست کردن این غذا به تبحر خاصی نیاز ندارید و با یک بار درست کردن این غذا برای ناهار عاشقش خواهید شد. مواد لازم برای رولت گوشت گوشت چرخ کرده و پیاز و سیر است.

مواد لازم برای تهیه رولت گوشت

گوشت چرخ‌کرده: ۵۰۰ گرم

پیاز: ۲ عدد متوسط

سیر: ۲ حبه

نمک و فلفل سیاه: به میزان کافی

پودر سوخاری: به میزان کافی

رب گوجه‌فرنگی: یک قاشق غذاخوری

پیازها را خرد و نگینی کرده و با سیر رنده شده به همراه گوشت چرخ‌کرده و نمک و فلفل سیاه و رب گوجه‌فرنگی در غذا ساز می‌اندازیم تا مواد به خورد گوشت برود.

گوشت را به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم به‌طوری‌که در هر رول گوشت مواد را قرار دهیم. کف سینی مقداری پودر سوخاری می‌ریزیم. گوشت را به‌صورت یکنواخت روی سینی پخش می‌کنیم به‌طوری‌که لبه‌های آن نیز مانند داخل گوشت شود و ضخیم نباشد.

مواد لازم داخل رولت گوشت

تخم‌مرغ: ۲ عدد

جعفری و گشنیز: ۳ قاشق غذاخوری

زرشک: ۳ قاشق غذاخوری

گردو خردشده: ۲ قاشق غذاخوری

تخم‌مرغ‌ها را بگذارید تا بپزد. سپس پوست آن‌ها را بکنید و آن را حلقه‌حلقه کنید. جعفری و گشنیز خردشده را روی گوشت چرخ‌کرده بریزید. سپس تخم‌مرغ‌ها را روی سبزی‌ها بچینید. با کمی نمک و فلفل آن را طعمدار کنید. لبه‌های گوشت را به هم بچسبانید. داخل ماهی‌تابه‌ای کمی روغن بریزید و رولت را کمی سرخ کنید. به‌طوری‌که پشت و روی گوشت کمی تغییر رنگ دهد.

در رولت دیگری گردو و زرشک و در صورت دلخواه پیازداغ بریزید و دو طرف رولت را به هم بچسبانید. این رولت را مانند رولت قبلی در روغن سرخ ‌کنید.

رولت‌ها را در ماهی‌تابه بزرگی قرار دهید. در ماهی‌تابه کوچکی رب گوجه‌فرنگی را با روغن تفت‌داده و با آب مخلوط می‌کنیم و کمی می‌گذاریم تا بجوشد. کمی نمک و فلفل نیز داخل آن می‌ریزیم. حالا این مواد را روی رولت‌ها ریخته و با شعله کم گاز می‌گذاریم به مدت یک ساعت بپزد.

رولت گوشت تو پر ما آماده است. این نکته را مد نظر داشته باشید که با توجه به ذائقه‌تان می‌توانید مواد داخل رولت گوشت را پر کنید. به طور مثال با سبزیجات یا آلو هم خوشمزه خواهد شد. حتی می‌توانید داخل رولت را با سیب‌زمینی و هویج و زرشک پر کنید.

کد خبر 642707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha