همشهری آنلاین: مقررات ویژه ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برای روز عید در محدوده مصلی امام خمینی اعلام شد.

محدودیت های ترافیکی روز عید سعید فطر در تهران به شرح زیر است.

محدوده‌های برگزاری نماز

نماز عید سعید فطر درمصلای بزرگ تهران واقع در محدوده شمال بزرگراه رسالت، جنوب خیابان شهید بهشتی، شرق خیابان قنبر زاده (آهنچی) و از غرب بزرگراه مدرس و خیابان پاکستان برگزار می‌شود

مسیر حرکت اتوبوس‌ها

مسیرهای رفت:

اتوبوس‌های واحد که از سمت شرق و شمال شرق به سمت مصلی در حرکتند از ضلع شمالی مصلی از طریق دور برگدان به سمت شرق تغییر مسیر داده و در مقابل درب شمالی نمازگزاران را پیاده خواهند کرد.

اتوبوس‌هایی که از محورهای جنوبی حرکت می‌کنند از طریق میدان هفت تیر، بهار شیراز، سلمان خاطر، علی اکبری در ضلع جنوبی مصلی نمازگزاران را پیاده می‌کنند.

اتوبوس‌هایی که از طریق بزرگراه همت و مدرس به سمت جنوب حرکت می‌کنند نیز نمازگزاران را پس از دور زدن از روی پل شهید بهشتی، در ضلع جنوبی مصلی پیاده خواهند کرد.

مسیرهای برگشت:

در بزرگراه رسالت شرق به غرب حد فاصل پل سید خندان تا پل رسالت در لاین شمالی و از پل رسالت تا کارواش مرجان در ضلع جنوبی فقط یک ردیف مستقر و نمازگزاران را پس از اقامه نماز به مبادی اولیه بر می‌گردانند.

بزرگراه مدرس شمال  به جنوب حد فاصل پل رسالت تا پل شهید مطهری در یک ردیف مستقر و پس از نماز از طریق بزرگراه مدرس به سمت میدان هفت تیر و محل‌های اولیه نمازگزاران را حرکت خواهند داد.

در بزرگراه مدرس، مسیر جنوب به شمال حد فاصل پل شهید مطهری تا پل رسالت در یک ردیف مستقر و پس از اقامه نماز از طریق بزرگراه مدرس و همت و به سمت محل های اولیه مراجعت خواهند کرد.

دو ردیف اتوبوس درمحروهای جنوبی خیابان شهید بهشتی از میدان تختی تا قائم مقام مستقر و پس از نماز از طریق خیابان و شهید بهشتی به محل‌های اولیه برخواهند گشت.

خیابان علی اکبری (پارسا) و خلیل حسینی (سورنا) برای ورود اتوبوس‌ها به خیابان شهید بهشتی و خیابان مفتح و سرافراز به سمت جنوب در نظر گرفته شده است.

در دو لاین خیابان میر عماد، جنوب به شمال تعدادی اتوبوس مستقر و نمازگزاران را از طریق خیابان شهید بهشتی به سمت غرب و جنوب حرکت خواهند داد.

محل پارک خودروهای شخصی

1- پارکینگ پادگان لجستیک واقع در ضلع شمالی خیابان شهید مطهری 2- پارکینگ مجتمع امام خمینی واقع در شمال مصلی 3- پارکینگ بنیاد مستضعفان واقع در ضلع شمال شرقی میدان آفریقا و پارکینگ بیهقی واقع در میدان آرژانتین 4 - پارکینگ ایستگاه متروی میرداماد - حقانی.

محل پارک موتور سیکلت‌ها

برای پارک موتور سیکلتهای نمازگزاران، پاکینگ ویژه واقع در خیابان شهید عشقیار (نیلوفر)، حد فاصل خیابان خرمشهر به طرف شمال پیش بینی گردیده است.

از ساعت 5 بامداد روز عید سعید فطر تا خاتمه مراسم وعادی شدن ترافیک، توفق سواری‌های شخصی در محوهای ذیل ممنوع است.

1- بزرگراه رسالت از تونل رسالت تا پل صیاد شیرازی در هر دو لاین.
2- بزرگراه مدرس از خیابان زهره تا زیر پل های فجر در هر دولاین.
3- طول خیابان قنبر زاده (آهنچی) در هر دو قسمت.
4- طول خیابان شهید بهشتی از میدان تختی تا تقاطع خیابان قائم مقام در هر دو سمت.

توصیه مهم

با توجه به اینکه از 300 مسجد شهر تهران اتوبوس‌های شرکت واحد و مترو نسبت به انتقال نمازگزاران به مصلی اقدام خواهند کرد، از شهروندان درخواست می‌شود جهت عزیمت به مصلی حتمی‌المقدور از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و به توصیه های پلیس راهنمایی و رانندگی مستقر توجه داشته باشند.

کد خبر 6436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز