شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

با وجود کاهش قیمت برنج در چند ماه گذشته اما بازهم قیمت این ماده غذایی با واقعیات موجود در جیب شهروندان انطباقی ندارد.

اوایل تابستان بود که قیمت‌ برنج تحت تاثیر فرا رسیدن فصل برداشت این محصول، کمی کاهش یافت  اما قیمت این دانه‌های سفید رنگ همچنان در مقایسه با زمان مشابه سال پیش حدود صد درصد رشد نشان می‌دهد.

به نظر برخی مصرف‌کنندگان، چیزی نمانده کیسه برنج را در تبلیغات تلویزیونی به عنوان کالایی برای به اصطلاح باکلاس شدن آشپزخانه ببینیم که طی این تبلیغ، نوید آشپزخانه‌ای متفاوت، فقط با یک کیسه‌ برنج درجه یک را به بینندگان می‌دهد.

پیش بینی‌های آگاهان بازار نیز نشان می‌دهد در روز‌های آینده امکان افزایش قیمت برنج وجود دارد.

برای نمونه، دبیر انجمن برنج  معتقد است باتوجه به اینکه فصل پیک برداشت برنج در اکثر مناطق شمالی کشور به اتمام رسیده است، عرضه این محصول با محدودیت مواجه می شود که این امر منجر به افزایش قیمت برنج خواهد شد.

وی با اشاره به نقش تورم در روند صعودی قیمت این محصول می‌گوید: بازار برنج همچون دیگر بازارهای کشور از تورم موجود در جامعه تاثیر می پذیرد که این امر به روند صعودی بهای این محصول استراتژیک دامن خواهد زد. اما حال که قیمت برنج قصد متعادل شدن ندارد، بهتر است در مورد چگونگی استفاده و پخت بهتر آن نکاتی را بدانیم.

برای نمونه در روز‌هایی که بازار  قاطی کردن برنج‌های مرغوب با ارقام نامرغوب‌تر حسابی داغ است و کمتر کسی می‌تواند یک نوع برنج خوب را بدون قاطی کردن نوع نامرغوب، پخت کند، بهتر است شیوه‌های سفید شدن آن‌را بدانیم تا در پایان پلویی یکدست داشته باشیم.

به این منظور لازم است زمانی که برنج را خیس می‌کنیم به آن نمک اضافه نکنیم، به جای آن باید آب جوش مهیا کرده، سپس به آن آب سرد اضافه کنیم و پس از آن نمک بیفزاییم. آنگاه پس از  اندک زمانی، برنج را به آن اضافه کرده و سپس آبکش کنیم.

کد خبر 64898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز