گروه بین‌الملل: همزمان با افزایش تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله، مرکز ویژه‌ تحقیقات راهبردی ارتش آمریکا گزارشی را منتشر کرد که از برتری نظامی حزب‌الله بر ارتش‌های عربی منطقه حکایت دارد

براساس گزارش رسمی ویژه دولت آمریکا، پیامدهای جنگ 33 روزه که به پیروزی حزب‌الله انجامید، بر آینده ارتش رژیم صهیونیستی، برتر از اقدامات ارتش‌های کشورهای عربی بوده است.

به گزارش شبکه فلسطین الیوم، به موجب گزارش رسمی مرکز ویژه‌ تحقیقات راهبردی ارتش آمریکا، حزب‌الله لبنان جنگ 33 روزه را همانند ارتشی منظم و منسجم و بدون استفاده از قوانین جنگ‌های کلاسیک و حتی چریکی به پایان رساند.

براساس این گزارش، عملیات نظامی که حزب‌الله لبنان در زمان این جنگ علیه ارتش اسرائیل صورت داد، بسیار برتر از بسیاری از عملیات‌های نظامی بود که یگان‌های ارتش عراق در زمان صدام یا عملیات نظامی ارتش‌های سوریه و مصر در طول جنگشان علیه رژیم اشغالگر قدس صورت دادند.

در این گزارش آمده است: حزب‌الله لبنان از ساکنان غیرنظامی در طول جنگ دوم استفاده نکرد و نیروهایش را پشت غیرنظامیان مخفی نکرد، بلکه نیروهای حزب‌الله لبنان در خطوط دفاعی و در مراکز در نظر گرفته شده برای حملات راکتی علیه اسرائیل مستقر بودند.

در این گزارش آمده است: نیروهای حزب‌الله لبنان بسیار منظم و تحت اوامر فرماندهان خود عمل کردند.

به موجب این گزارش، با وجود اینکه عملیات نظامی حزب‌الله کامل نبود و
با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بود، اما حزب‌الله لبنان جنگ دوم را بسیار بهتر از ارتش‌های کشورهای عربی اداره کرد و حزب‌الله لبنان توانست تلفات زیادی را در این جنگ برای اسرائیلی‌ها به بار آورد.

همزمان با تهدیدات اسرائیل علیه حزب‌الله، دیروز شیخ نبیل قاووق، مسئول حزب‌الله در  امور جنوب لبنان با تشبیه رژیم صهیونیستی به ببر کاغذی با اعلام آمادگی برای پاسخگویی به هر گونه حمله، از ادامه مبارزه تا آزادی سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش اورشلیم پست، شیخ نبیل قاووق، در میان جمعی از مردم در جنوب لبنان اعلام کرد: مقاومت آماده است و ما کوچک‌ترین نگرانی درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی نداریم.

وی ادامه داد: این ببر کاغذی توسط مبارزان مقاومت که قدرت خود را در جنگ 33 روزه به صهیونیست‌ها نشان دادند، از بین خواهد رفت. مسئول حزب‌الله در امور جنوب لبنان اضافه کرد: راهبرد حزب‌الله که مقاومت تا آزادی سرزمین‌های اشغالی از دست اشغالگران است، تاثیرگذاری و قدرت خود را به عالی‌ترین شکل نشان داده است.

وی برافراشته شدن پرچم حزب‌الله و دیگر گروه‌های مقاومت مردمی در مقابل رژیم صهیونیستی را در بلندی‌های جولان، نوار غزه و مزارع شبعا از نشانه‌های پیروزی مقاومت بر اشغالگران اعلام کرد.

قاووق به رژیم صهیونیستی درباره ادامه اشغال ارضی اشغالی شبعا هشدار داد و گفت: اشغالگران شبعا تا آزاد کردن اراضی اشغالی روی آسایش نخواهند دید.

وی رژیم صهیونیستی را رو به اضمحلال اعلام کرد و گفت: سابقه تاریخی اشغالگران نشان می‌دهد که دیپلماسی در برخورد با رژیم صهیونیستی جوابگو نیست.

مقامات رژیم صهیونیستی اخیرا در یک طرح به‌اصطلاح جنگ روانی، در تلاش برای تضعیف روحیه مقاومت بوده و از تخریب روستاهای جنوب لبنان درصورت حمایت از حزب‌الله در جنگ بعدی مقاومت و این رژیم خبر داده بودند.

کد خبر 65113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز