چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۴
۰ نفر

نگار پدرام: بعد از چند هفته که فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های داستانی آمریکا با ورود کتاب‌های جدید تغییر می‌کرد، دوباره کتاب «داستان ادگار سائل» از رده نهم به صدر جدول رسید.

به گزارش نیویورک تایمز این کتاب را دیوید روبلسکی نوشته و داستان زندگی پسر لالی به نام ادگار است که بعد از مرگ پدرش در پناهگاهی با سه سگ به زبان اشاره ارتباط برقرار می‌کند. این کتاب بیش از دو ماه است که در فهرست پرفروش‌های آمریکا قرار دارد اما هفته پیش برای اولین بار به صدر فهرست راه یافته است.

دومین کتاب پرفروش این فهرست، «ملکه دیگر» نام دارد که فیلیپ گریگوری آن را نوشته است. این کتاب داستان ملکه‌ای به نام مری است که زیر سلطه دختر عمویش قرار دارد. نویسنده، داستان این 2زن برای رسیدن به یک مرد را روایت می‌کند. آن 2 تا سر حد مرگ برای رسیدن به خواسته خود تلاش می‌کنند. نویسنده در این کتاب 484 صفحه‌ای، داستان شگفت‌انگیزی از میل به قدرت و رسیدن به آرزوها را در بیان داستان ملکه اسکاتلند آورده که سال‌ها برای آن تحقیق کرده است.

«تب جن و پری» نوشته کارن ماری مونینگ سومین کتاب داستانی پرفروش هفته گذشته در آمریکاست. این کتاب سومین قسمت مجموعه‌ای است که پیش از این دو جلد آن با عناوین«تب تاریکی» و «تب خون» توسط همین نویسنده نوشته شده است. این کتاب درباره زنی به نام مک کولیا است که دیوار بین دنیای انسان‌ها و جهان جن و پری را می‌شکند و در آنجا به سیر در درون خود و زندگی خانوادگی‌اش می‌پردازد. او در این سفر متوجه می‌شود که خواهرش به قتل رسیده و به همین دلیل تصمیم می‌گیرد که برای انتقام برگردد. این کتاب 325 صفحه‌ای نیز برای اولین بار به فهرست کتاب‌های پرفروش آمریکا راه یافته است.

چهارمین کتاب پرفروش هفته گذشته، «دختری با نشان اژدها» نام دارد که استایژ لارسون آن را نوشته است. این کتاب داستان یک هکر و یک روزنامه‌نگار است که به ثروتمند 80 ساله‌ای کمک می‌کنند تا خواهرزاده‌اش را که چهل سال پیش گم کرده، پیدا کند.

رده پنجم جدول نیز دوباره به کتاب «ادیبان جزیره گرانسی» نوشته مری آن شفر و آنی باروز اختصاص یافته است. این کتاب ماجرای روزنامه‌نگاری است که پس از جنگ جهانی دوم ساکنان جزیره گرانسی در نزدیکی بریتانیا، را می‌بیند و متوجه می‌شود که آنها در بحبوحه جنگ جهانی و در برابر ارتش آلمان نازی، چگونه مقاومت کرده‌اند.

«کتاب دروغ‌ها» نوشته براد ملتزر، «میزبان» نوشته استفانی میر، «نفرین» نوشته نیل استفانوس، «همسر آمریکایی» نوشته کورتیس سیتنفیلد و «خشم» نوشته فیلیپ راس دیگر کتاب‌های داستانی پرفروش هفته گذشته در آمریکا بوده‌اند که به غیر از کتاب «خشم» همه آنها برای بار چندم در این فهرست قرار گرفته‌اند.

«خشم» که برای اولین بار در رده دهم جدول قرار گرفته، داستان دانش‌آموزی است که پدرش او را برای دور بودن از جنگ کره به آمریکا می‌فرستد. او که از این اتفاق ناراضی است سال‌ها بعد با کمک مادرش سعی می‌کند دلیل این کار پدرش را متوجه شود.

کد خبر 65251

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز