همشهری آنلاین: رئیس جمهور ونزوئلا با انتقاد از سیاست‌های صندوق بین‌المللی پول آن را عامل اصلی بحران اقتصادی در جهان دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر از کاراکاس، هوگو چاوز امروز در کنفرانس اقتصادی در شهر کاراکاس افزود این سیاست‌های نادرست در مرحله نخست به مردم آمریکا و در مرحله بعد به کشورهای جهان سوم آسیب وارد می کند.

چاوز با اشاره به کودتای ناکام مخالفان علیه وی در سال 2002 تصریح کرد، صندوق بین‌المللی پول آن زمان از دولت موقت که به جای وی سر کار آمد حمایت و برای پرداخت پول به آنان اعلام آمادگی کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین تاکید کرد یکی از گزینه‌های دولت ونزوئلا برای مقابله با رکود اقتصادی و کاهش تاثیر بحران اقتصادی آمریکا بر این کشور تاسیس بانک نفتی با حضور کشورهای عضو و غیر عضو سازمان اوپک است.

وی با بیان این که برخی کشورها با پیشنهاد تاسیس بانک نفتی موافقت کرده‌اند افزود، تاسیس این بانک می‌تواند تاثیر منفی رکود اقتصادی آ‌مریکا بر کشورهای جهان سوم را به حداقل برساند.

چاوز تصریح کرد دولت ونزوئلا همچنین برای کاهش تاثیر بحران اقتصادی آمریکا بر اقتصاد این کشور با کشورهایی همچون جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه بانک دو ملیتی و صندوق مشترک تاسیس کرده است. 

کد خبر 65321

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز