نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با موافقت کمیسیون تلفیق مجلس با خرید خدمت سربازی می‌گوید از این طرح ابراز خجالت کرد.

مجلس شورای اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، روح الله ایزدخواه در صفحه شخصی خود در توییتر در انتقاد از موافقت کمیسیون تلفیق مجلس با خرید خدمت سربازی نوشت: «به اندازه خودم به عنوان یک نماینده، از طرح فروش خدمت سربازی، ابراز خجالت و مخالفت قطعی دارم. کارآمدی ِ حکمرانی عادلانه، با پولی‌شدن‌های تبعیض‌آلود، حاصل نمی‌شود.»

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس روز شنبه (۹ بهمن) از موافقت این کمیسیون با خرید سربازی خبر داد. بر این اساس، دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود خواهند بود.

کد خبر 654005

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    13 0
    اوج بی عدالتی و طرح کثیفی است که عده ای پولدار نفع می برند این طرح با کلاهبرداری و دزدی یکی است نمایندگان مجلس بفهم کجایی و خدا بالا سرته
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    12 0
    اگر امام علی می خواست این جوری حکومت کنه متمولین آن دوره حاضر بودن برای همه چیز پولش را پرداخت کنند دیگه نیازی به جنگ و خون ریزی نبود .
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    4 13
    این قانون زندگیه که هر کی پول دارد، خرج رفاهش میکند. مثلا یکی دارد بنز و بوگاتی و ویلا و خانه در داخل و خارج کشور می خرد و یکی ندارد کارگری میکند و نگهبانی میدهد. حالا هم یکی دارد سربازی را میخرد و یکی هم ندارد خوب به سربازی میرود. دیگه خجالتی چرا؟ من منطق این ادمایی که ادا در می اورند را نمی فهمم
    • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      10 2
      نه عزیز هر قانونی مفروضاتی دارد . اولا جامعه باید طوری اداره شود که همه مردم از حداقل امکانات طبق استانداردهای جهانی برخوردار باشند ؛ البته منظور صرفا خورد و خوراک نیست ؛ از بیمارستان بگیر تا امکان تحصیل در دانشگاه و... در ثانی شایسته سالاری حاکم باشد و اونی که پولدار است از شایسته سالاری به پول رسیده باشد نه رانت خواری و... در کشور ما در سیستان بلوچستان برخی مردم اب لوله کشی ندارند تا چه رسد به دانشگاه پس بدیهی است که شایسته سالاری در عمل بخواهیم هم وجود نخواهد داشت . اون بچه بلوچ نابغه هم باشد اصلا ساز وکاری نیست که بتواند مدرسه را تمام کند تا چه رسد دانشگاه و ... خلاصه اول اندیشه وانگهی گفتار
  • AU ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    7 1
    کاملا مشخص است که کسر بودجه خیلی بیشتر از آنچیزی که نشان می‌دهند است
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    3 0
    آموزش و پرورش هم سالهاست پولی شده ولی کسی نیست که خجالت بکشه!؟
    • AU ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      2 0
      کدام سال از سال ها تا حالا مدرسه رایگان بوده ؟ به هزار دلیل از والدین پول گرفته می‌شد ، کمک‌ به مدرسه برای نقاشی ، برای پاک کردن برف ، تعمیرات ، کمک به مدرسه زمان گرفتن کارنامه تازه این موارد در مدارس کاملا دولتی بود .
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    4 0
    طراحان این داستان باید از خجالت بمیرن
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      1 2
      قانون خوبی است در شرایط موجود.
  • جلال IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    3 0
    البته به جای اصل ۳۰ قانون اساسی که تحصیل مجانی است، تحصیل باپول شده . خدمت هم باپول معاف ووزمدگی بدون پول، مرگ