استاندار تهران آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را تشریح کرد.

محسن منصوری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، محسن منصوری استاندار تهران در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: شرایط کشور و ابتلا به کرونا در جلسات مختلف تبیین شده است و در ۲ هفته اخیر شاهد سیر صعودی در کشور و استان تهران هستیم، از این رو شرایط حساس است به ویژه که در آستانه سال جدید قرار داریم و هنوز به پیک نرسیده‌ام و باید خود را برای شرایط سخت آماده کنیم.

رسیدن آمار تزریق دوز سوم واکسن کرونا در تهران به ۳۲ درصد

منصوری در مورد مصوبات جلسه افزود: آنچه تنها راه مبارزه و علاج در مقابل این بیماری مطرح شده افزایش واکسیناسیون دوز سوم یا یادآور است که طبق مستندات ارائه شده کسانی که تزریق سوم را دریافت کرده‌اند تا یک‌پنجم احتمال مبتلا شدن آنها کاهش پیدا می‌کند که میزان واکسیناسیون دوز سوم در تهران به ۳۲ درصد رسیده ولی کفایت نمی‌کند و همه باید بسیج شوند.

بیشتر بخوانید: 

وی با بیان اینکه فرمانداری‌ها به کمک شهرداری‌ها جهت تزریق دوز سوم فضاسازی کنند، عنوان کرد: تصمیم ستاد ملی کرونا این بود که افراد ۹ تا ۱۲ سال نیز واکسینه شوند. البته خانواده‌ها باید در مورد این موضوع اقناع شوند.

قرنطینه و تعطیلی پاسخگوی امیکرون نیست

استاندار تهران گفت: در مورد امیکرون اعمال محدودیت از جنس قرنطینه و تعطیلی پاسخگو نیست و در عین حال نمی‌توانیم رهاشدگی داشته باشیم. باید تصمیمات را در حوزه اداری و اجرایی پیگیری کنیم. در مورد نمایشگاه‌های بین‌المللی کاملا اقتضایی تصمیم‌گیری می‌شود چراکه برای برخی از نمایشگاه‌ها از قبل مهمان‌های خارجی دعوت می‌شوند لذا در مورد نمایشگاه‌ها موردی بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد اصناف و مجامع اصناف تاخیر ۲ ساله در برقراری انتخابات خسارت‌هایی ایجاد کرده و باید یاد بگیریم که با کرونا زندگی کنیم لذا مجمع برگزار شود، منتها در فضای باز یا جاهایی که شرایط لازم را دارند.

ممنوعیت اعتکاف در شهرهای قرمز/ شهرهای نارنجی با ۳۰ درصد ظرفیت

منصوری تصریح کرد: برنامه‌های دهه فجر بر اساس مصوبات قبلی حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت برگزار شود. برگزاری اعتکاف در شهرهای قرمز ممنوعیت دارد و در شهرهای نارنجی و زرد با حدود ۲۰ درصد ظرفیت برگزار می‌شود، البته در صورتی که شرایط بحرانی‌تر نشود.

وی افزود: برای کارکنان دستگاه‌های اداری ۵ روز استعلاجی در نظر گرفته شده است. به علاوه، مراکز واکسیناسیون در شهرستان‌ها و شهر تهران تا پایان بهمن‌ماه تعطیل نمی‌شود.

وی تاکید کرد: در مورد مترو، مصوبه قبلی ستاد این بود که سامانه خرید بلیت به سامانه «ایران من» متصل شود که اگر کسی واکسن نزده، امکان خرید بلیت نداشته باشد و همچنین نباید کسی بدون ماسک وارد مترو و وسایل حمل و نقل عمومی شود.

درباره برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن فردا اطلاع‌رسانی می‌شود

استاندار تهران گفت: در مورد راهپیمایی ۲۲ بهمن در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا نکات و ملاحظات مختلف مطرح شده که تا فردا اطلاع‌رسانی می‌شود. باید خود را برای شرایط سخت آماده کنیم، از این رو بیمارستان‌ها باید تجهیز شده و برنامه‌ریزی لازم برای پذیرش بیماران صورت گیرد. در مورد سایر مسائل تصمیمات قبلی به قوت خود باقی است و تصمیمات جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 655159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • محمدی IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    12 3
    اگه ساده است چرا متجر به مرگ عده ای شده
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    12 1
    پس مدارس ؟
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    9 0
    برای کارکنان پنج روز استعلاجی در نظر گرفته شده یعنی چه؟مگه تا حالا کارمند نمی تونسته از مرخصی استعلاجی استفاده کنه؟!
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      2 3
      کرونا ختر ناک است راعیت پروتکل های بهداشتی وماسک در مدارس دست ندادن با رفقا توی مدارس
  • سعیدی IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    8 17
    خواهشا تعطیلی ها رو بس کنید.هیچ جای دنیا اینهمه تعطیلی نبوده.مردم را بدبخت کردین با این تعطیلیها.مدارس ومهدها رو باز کنید.بچه ها عصبی وافسرده شدند تمومش کتید این مسخره بازیها رو
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      0 0
      مگر نمیبینی بیمارستان های کودکان دیگه حا واسه بستری شدن بچه ها نداره بازم میگی بازگشایی مدارس و مهد کودک همین امثال شما باعث پخش شدن ویروس میشید
  • ناشناس IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    12 11
    مدرسه مهمه یاجان بچهامون واقعا که
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      0 0
      تو دیگه چه انسانی هستی بچه های مردم دارن میمیرن میگی مدارس ومهد ها رو باز کنم ‌‌خدا لعنت کنه مدیرهای مدرسه ای مداری رو باز کردن الان اکثر دانش آموزان نو ع شدید امیکرون رو گرفتن همراه با تنگی نفس دارن میمیرن که جواب اینا رو میده غیر اینه که افرادی مثل شما جون بچه های مردم رو به خطر انداختین
    • الهام IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      0 0
      مگه نمی فهمی امیکرون کل ایران رو مبتلا کرده باز می گه بازگشایی مدارس
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      1 0
      به نظر من یا بچه نداری یا اینکه از اون دسته افراد هستی که بچه هارو میندازند تو مدرسه و تا تعطیل شدن بچه تو پارکها ولو هستند وگرنه هیچ ادم عاقل بچه اش رو تو دهان امیکرون نمیندازه
  • احمدی فرهنگی IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    12 3
    مشکل کشور ما این هست که افراد در حوزه تخصصی خودشان نظر نمیدهند در غیر حوزه تخصصی نظر میدهند. آقای وزیر محترم آموزش و پرورش اینکه فرمودید امیکرون خطری برای دانش آموز ندارن مگر شما فوق تخصص بیماری های عفونی هستین،؟ مگر شما پزشک بیمارستان هستید. اگر فرزند شما هم دانش آموز بود بازهم همین جملات غیر تخصصی را عنوان می‌کردید. چرا به معضلات معلمان نمی پردازید؟؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    5 1
    واکسن هیچ تاثیری در ابتلا به امیکرون نداره اینهمه هول و وحشت تو دل مردم نندازید یه سرماخوردگی نسبتا شدیده که با دارو حدود ۴یا ۵ روز طول میکشه و خوب میشه
  • شهروند IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    6 1
    متاسفانه هیچ‌چیز سرجای خودش نیست و اون کسی که در هر سمتی هست ،دقیقا تخصوص اون سمت رو نداره بی تخصوصی و بی کفایتی داره بیداد میکنه متاسفانه
  • دانش آموز کنکوری IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    4 8
    مدرسه ها رو باز کنید.
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      0 0
      وای خدا به تعطیلی مدارس میگین مسخره بازی ؟واقعا متاسفم .
  • آشنا DE ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    کلا واکسن کرونا مصونیت ایجاد نمی کند افرادی که سه دوز را زده اند مجددا مبتلا شده اند درصورتی که افرادی اصلا واکسن نزده اند تا کنون مبتلا به ویروس کرونا نشدهاند
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    اگه بیماری ویروس خیلی سریع و و اگیره راهپیمایی نباشه تا ملت نابود نشن
  • روح‌ااه IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    به یاری خدا کرونا را شکست میدهیم
  • 0200229281 IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 1
    دانش اموزان در معرض خطر هستند بیماری واقعا جدی است
  • ناشناس IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 1
    هی گفتیم مدارس رو مجازی کنید گوش نکردید گفتین حق بیمه دانش اموزان رو میدیم باید حضوری برم امیکرون کشنده نیست ضعیفه پس چی شد یه مشت ادم نشستن فقط تصمیم خودشون رو میگیرن نمیگن مردم تو این وضع گرونی ومخارج بالا از دست بچه هاشون سیر نشدن حالا که وضع قرمزه بازم به فکر راهپیمایی واعتکاف هستن ؟
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    مردم رودارن ازاسترس بیماری میکشن باباگرونی بازارخرابیه چه تعطیلیی بعد۲۰سال میگین دهه های فلان بیسوادن