یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

در آینده‌ای نزدیک اسکوترهای اشتراکی برقی با هدف هوای پاک، کاهش هزینه حمل و نقل شهری و کاهش ترافیک به چرخه حمل و نقل پایتخت وارد می‌شود.

اسکوتر برقی

به گزارش همشهری آنلاین، معاون توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه استفاده از اسکوترهای اشتراکی حدود ۸۰درصد ارزان‌تر از خودرو شخصی برای کاربران تمام می‌شود و در بسیاری موارد باعث صرفه‌جویی در زمان نیز خواهد شد،گفت: اسکوترهای اشتراکی برقی به عنوان وسیله حمل و نقلی نوین وارد چرخه حمل و نقل می‌شود.

یعقوب آزاده‌دل گفت: در حال حاضر اسکوترهای برقی در پارک لاله و اراضی عباس‌آباد واقع در منطقه ۶شهرداری تهران شروع به فعالیت کرده و شهروندان می‌توانند برای آموزش و تجربه این مد حمل و نقلی، به این بوستان‌ها مراجعه کنند.

به گفته آزاده دل ؛ این سازمان در نظر دارد طی ماه‌های آینده استفاده از اسکوتر را در سایر بوستان‌های شهر تهران نیز گسترش داده و پس از یک دوره آزمایشی، این مدل حمل و نقلی پاک را هم وارد چرخه حمل و نقل درون‌شهری کند. اسکوترهای برقی از طریق یک چیپ هوشمند که به جی‌پی‌اس نیز متصل است، قفل و باز می‌شوند و کاربران می‌توانند با کمک اپلیکیشن مخصوص، آن ‌را در محدوده زندگی و کار خود یافته و با پرداخت آنلاین کرایه استفاده کنند.

منبع: روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک 

کد خبر 662150
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha