پس از رد پیشنهاد لهستان برای انتقال جنگنده‌های میگ-۲۹ نیروی هوایی لهستان به اوکراین از طریق یک پایگاه آمریکایی در آلمان، آلمان نیز اعلام کرد که هواپیماهای جنگی خود را به اوکراین نخواهد فرستاد.

یوروفایتر

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، اولاف شولتس صدراعظم آلمان می‌گوید که کشورش «انواع ملزومات دفاعی» از جمله تسلیحات را برای اوکراین فراهم کرده است، اما او می‌گوید «قطعا هواپیماهای جنگنده بخشی از آن نیست.»

در همین حال در بریتانیا، پلاک شماره ۱۰ داونینگ استریت نیز اعلام کرده است که سرنگونی هواپیماهای روسی توسط خلبان‌ها و جنگنده‌های ناتو شدنی نیست.

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس می‌گوید، بوریس جانسون بارها گفته است که متعهد به «تامین سلاح‌های مورد نیاز اوکراین» است.

بیشتر بخوانید:

پیش از این، بریتانیا اعلام کرد که در حال افزایش عرضه تسلیحات خود به اوکراین و ارسال ۱۶۱۵ موشک ضد تانک سبک و همچنین موشک‌های جاولین با برد بلندتر و ارسال موشک‌های زمین به هوا است.

اوکراین پس از اینکه نتوانست سران ناتو را متقاعد کند که در آسمان این کشور منطقه پرواز ممنوع ایجاد کنند، از آنها درخواست کرد که هواپیماهای جنگنده در اختیار کشورش قرار دهند تا با خلبانان اوکراینی به مقابله با جنگنده ارتش روسیه که کل آسمان اوکراین را کنترل می‌کنند، بروند.

کد خبر 663012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    4 27
    آسمانی که در اختیار روسیه هست پرنده نمیتواند پرواز کند بعد تو میخواهی هواپیما بپرانی،،؟چه جسارتا
  • محمد حسین IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 26
    با آمدن دولت سالم و مردمی رئیسی اصلاح طلبان کشور برای همیشه به قعر دریا رفتند
    • حسین IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      3 1
      سلام متاسفانه اسمان اکراین کامل در اختیار روسیه نیست. این ضعف نیروی هوایی شو میرسونه. همین الان هم هلیکوپترها ومیگ های زیادی از طریق موشک های زمین به هوا سرنگون شدن.
    • ایرانی IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      3 0
      چه ربطی داشت