شهروندان می‌توانند در ایام نوروز و به صورت رایگان از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۷ از خانه موزه مهدی اخوان ثالث بازدید کنند.

خانه موزه اخوان ثالث

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، محمد مویدی با بیان این مطلب که  حفظ و نگهداشت این اثر ملی با برگزاری نشست ‌ها و اتفاق های ادبی و فرهنگی می تواند در شعر و ادبیات معاصر تاثیرگذار باشد، گفت: این مجموعه می تواند به مکانی برای فعالیت ها و تولیدات خلاق فرهنگی و هنری تبدیل شود.

سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه خانه موزه‌ها فرصت بسیار مناسبی را برای علاقه مندان و دوستداران فرهنگ و هنر برای تفکر و تامل بیشتر به وجود می‌آورند، بیان داشت: این امر یکی از کارکردهای فرهنگی خانه موزه‌ها است.

بازدید رایگان از خانه‌موزه «مهدی اخوان ثالث» را در ایام نورز

وی با اشاره به اینکه حفظ خانه موزه ها و احیا و برگشت این خانه موزه‌ها به چرخه فعالیت و نقش آفرینی در شهر بسیار حایز اهمیت است، گفت: ایام تعطیل نوروز زمان مناسبی است تا شهروندان با خانه موزه مشاهیر و بزرگان ادبی و فرهنگی کشور آشنا شوند.

مویدی با تاکید بر لزوم توجه به بهره برداری خلاقانه و اقتصاد فرهنگی خانه موزه‌ها، به ضرورت حفظ ارزش‌های تاریخی و هویت فرهنگی این مجموعه‌ها اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن برنامه‌های خلاقانه و خوب می‌توانیم تعداد مراجعان و مخاطبان به خانه موزه‌ها را افزایش دهیم.

وی در ادامه گفت: خانه موزه اخوان ثالث  یکم مهرماه ۱۳۸۲ با شماره ۱۰۴۰۴ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و از سال ۱۳۸۵در تملک شهرداری تهران است.

بازدید رایگان از خانه‌موزه «مهدی اخوان ثالث» را در ایام نورز

مویدی همچنین به بازدید عموم شهروندان در ایام نوروز از خانه موزه سیمین و جلال اشاره کرد و گفت:شهروندان می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۷ از این مجموعه بازدید به عمل آورند.

منبع: شهر

کد خبر 664343
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha