گروه حوادث: سارقان تلفن‌های همگانی بعد از دستگیری ادعا کردند پیمانکار مخابرات هستند، اما وقتی مشخص شد اظهارات آنها دروغ است، راز سرقت 24 تلفن همگانی در اسلامشهر فاش شد

مدتی قبل گزارشی در اختیار ماموران پلیس آگاهی اسلامشهر قرار گرفت که از سرقت ‌ده‌ها تلفن‌ همگانی در سطح شهر حکایت داشت.

با آغاز تحقیقات پلیسی برای کشف این معما، ماموران دریافتند تمامی سرقت‌ها از سوی اعضای یک باند صورت گرفته است که در پوشش پیمانکاران مخابرات، به سراغ تلفن‌های همگانی رفته و به سرعت دستگاه تلفن را به سرقت می‌بردند.

با این اطلاعات، تحقیقات برای دستگیری اعضای باند آغاز شد و کارآگاهان با زیر نظر گرفتن تلفن‌های همگانی‌ای که در نقاط خلوت شهر قرار داشتند، به کمین سارقان نشستند.

 صبح 27 مهر، در حالی که تحقیقات ادامه داشت، ماموران کلانتری 13 اسلامشهر به 3 مرد جوان که به طرز مرموزی در اطراف یکی از باجه‌های تلفن همگانی پرسه می‌زدند مشکوک شدند.

از آنجا که احتمال می‌رفت این 3 جوان، سارقان تلفن‌های همگانی باشند، ماموران آنها را زیر نظر گرفتند و زمانی که مردان مرموز قصد سرقت تلفن را داشتند 2 نفر از آنها را دستگیر کردند.

با کشف 19 دستگاه تلفن همگانی در خودروی متهمان، هر دوی آنها به اداره آگاهی انتقال یافتند اما در جریان بازجویی‌ها مدعی شدند پیمانکار مخابرات هستند و برای تعمیر تلفن‌ها و نصب تلفن‌های جدید، آنها را جمع‌آوری کرده‌اند.

اظهارات متهمان زمانی رنگ باخت که ماموران متوجه شدند آنها هیچ مدرکی برای اثبات ادعایشان نداشتند و به این ترتیب سارقان جوان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به سرقت تلفن‌های همگانی اعتراف کردند.

« ما 3 نفر، قبل از روشن شدن هوا با پرسه زدن در مناطق خلوت شهر، باجه‌های تلفن‌ همگانی را شناسایی می‌کردیم و در فرصت مناسب به سراغ آنها می‌رفتیم.

سپس در حالی که وانمود می‌کردیم پیمانکار مخابرات هستیم، این تلفن‌ها را سرقت می‌کردیم و به مردی به نام سعید می‌فروختیم».

سرهنگ اسماعیل هادئی - رئیس پلیس آگاهی استان تهران - با اعلام این خبر گفت: با اعتراف اعضای باند به سرقت 24 دستگاه تلفن همگانی، نماینده شرکت مخابرات از آنها شکایت کرد.

تحقیقات درخصوص کشف سایر سرقت‌ها و شناسایی همدستان دیگر این باند ادامه دارد.

کد خبر 66498

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز