همشهری آنلاین: حسین انتظامی در دوازدهمین دوره فعالیت هیئت نظارت بر مطبوعات با 171 رای بار دیگر به عنوان نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات انتخاب شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، دوازدهمین دوره هیئت نظارت بر مطبوعات با حضور 418 نفر از مدیران مسئول کشور در تالار وحدت برگزار شد و مدیران مسئول نماینده خود را از میان 35 کاندیدا از مدیران مسئول که برای حضور در انتخابات هیئت نظارت بر مطبوعات اعلام آمادگی کرده بودند، انتخاب کردند.

در همین حال به گزارش ایرنا، حسین انتظامی از سال 1373 با عنوان مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد به مدت سه سال فعالیت داشت و پس از آن به ترتیب عضو هیات مدیره انتشارات سروش؛ مدیرمسوول روزنامه جام جم، عضو هیات منصفه دادگاه مطبوعات، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی، مدیرعامل موسسه همشهری، رییس کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی و از سال 1383 (دو دوره) نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات بود. وی که متولد 1346 و دارای مدرک دکترای مدیریت استراتژیک است، دراین دوره به عنوان مدیرمسئول هفته نامه فارغ‌التحصیلان در انتخابات شرکت کرده بود.

ایرنا در گزارش خود ادامه داد: محمدرضا جمالی (روزنامه جوان) با 73 رای، سیدمحمد صفی زاده (روزنامه ابرار) با 68 رای، الیاس حضرتی (روزنامه اعتماد) با 35 رای، بیژن مقدم جهانگیری (روزنامه جام جم) با 25 رای و مصطفی کواکبیان (روزنامه مردم سالاری) با 17 رای به ترتیب بیشترین آرای این دوره را به خود اختصاص دادند.

براساس ماده 10 قانون مطبوعات هفت عضو هیات نظارت بر مطبوعات باید "از افراد مسلمان و صاحب صلاحیت علمی و اخلاقی لازم و مومن به انقلاب اسلامی برگزیده شوند."

در این هیات یکی از قضات به انتخاب رییس قوه قضاییه؛ وزیر فرهنگ یا نماینده تام الاختیار وی؛ یکی از نمایندگان مجلس به انتخاب مجلس؛ یکی از اساتید دانشگاه به انتخاب وزیرآموزش عالی؛ یکی از اساتید حوزه علمیه قم به انتخاب شورای عالی حوزه علمیه قم، یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتخاب آن شورا و یکی از مدیران مسوول به انتخاب خودشان برای مدت دوسال عضویت دارند.

براساس قانون آرا و تصمیمات این شورا قطعی است و این امر مانع شکایت و اقامه دعوی افراد ذی نفع در محاکم نخواهد بود.

هم اکنون دو هزار و 974 مجوز فعالیت نشریه در ایران معتبر و فعال است اما براساس تبصره 2 از ماده 31 قانون مطبوعات هر مدیرمسوول حتی اگر مدیرمسوول چند نشریه باشد تنها حق یک رای دارد، در این دوره یک هزار و 953 مدیر مسوول حق شرکت در انتخابات دوازدهم را داشتند.

خبرگزاری فارس هم در گزارش خود افزود: از میان 418 بر گرفته شده410 رای اخذ شد که 3 رای قابل قبول نبود و 5 نفر نیز رای خود را به صندوق رای نینداخته بودند.

این انتخابات با حضور اعضای هیئت مدیره که شامل مسن‌ترین مدیر مسئول نشریات مرادی خامنه‌ای و جوانترین مدیر مسئول مهرداد بذرپاش معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد، مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد و کامران نماینده قوه قضائیه در هیئت نظارت بر مطبوعات برگزار شد.

در ابتدای جلسه محمد پرویزی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد با ارائه گزارشی از روند برگزاری انتخابات گفت: از میان 53 داوطلب هیئت نظارت بر مطبوعات 18 نفر انصراف دادند و در مجموع انتخابات میان 35 کاندیدا از مدیران مسئول برگزار خواهد شد.

پرویزی ادامه داد: از میان کاندیداهای انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات 48 نفر مرد و 2 نفر زن بودند که از 43 نشریه سراسری 7 نشریه محلی و 13 روزنامه 14 هفته‌نامه و 2 هفته‌نامه و 2 ماهنامه و فصلنامه کاندیدا شده‌ بودند

کد خبر 66527

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز