سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اشاره به اعلام هشدار وزارت بهداشت درباره بیماری سرخک در ایران، درباره واکسیناسیون سرخک کودکان زیر ۵ سال توضیح داد.

سرخک

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر سیدمحسن زهرایی رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: پس از اعلام هشدار وزارت بهداشت درباره بیماری سرخک، بعضی از رسانه‌ها اینگونه خبر منتشر کرده‌اند که تمام کودکان زیر ۵ سال باید علیه سرخک، سرخجه و اوریون واکسینه شوند.

بیشتر بخوانید؛

وی افزود: واکسیناسیون سرخک تمام کودکان زیر ۵ سال ضرورت ندارد و فقط کودکانی که علیه این بیماری واکسینه نشده‌اند باید واکسن بزنند. افرادی که فرزند ۴ یا ۵ ساله دارند و به هر دلیلی واکسن سرخک فرزندشان را انجام نداده‌اند و به تاخیر انداخته‌اند یا مطمئن نیستند که انجام داده‌اند یا نه به مراکز بهداشتی ـ درمانی مراجعه کنند و از این‌که فرزندشان نیاز به واکسن دارد یا خیر مطمئن شوند.
 
زهرایی بیان کرد: همکاران ما در این مراکز بررسی می‌کنند و اگر فرزند این افراد نیاز به واکسیناسیون داشته باشد واکسن می‌زنند و اگر هم واکسیناسیون فرزندشان کامل باشد، اطمینان خاطر به آنها مبنی بر عدم نیاز فرزندشان به واکسن به آنها داده می‌شود.

کد خبر 667814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha